Webhallen tar emot bitcoin!

Nu tar Webhallen emot BTC som betalning! Äntligen börjar det röra på sig i här i Sverige :slight_smile:

nordichardware.se/Forskning/webhallen-foerst-ut-med-bitcoin-betalningar-start-fran-idag.html

Är det någon här som tänker gå dit och handla något för era BTC nu?

Stammis där sen många år. Underbart se dom gå i bräschen för bitcoin.
Till helgen blir det att knata dit för att köpa lite lördagsgodis.

Jag kommer utan tvekan att betala med bitcoin där hädanefter :slight_smile:

Fantastiskt roligt! Har handlat där förut och kommer att göra det igen!

Går lite rykten på twitter och ett utländskt spelforum att www.unibet.com tittar intensivt på att acceptera insättningar med bitcoin. Helt klart är att grundaren och tillika bolagets ordförande Anders Ström är ett stort bitcoinfan.

Det kan vi bla läsa om i www.affarsvarlden.se

Öppna upp portarna till spelmarknaden vore intressant

Gjorde en beställning på Webhallen, det fungerade mycket bra. Bara att skanna QR-koden och trycka på “send” i mobilen. Fick i stort sett omedelbar preliminär bekräftelse, med info att slutlig “confirmation” görs av Bitpay om ca en timma.

Försökte se priserna i bitcoin utan att logga in. Det gick tyvärr inte.

växelkurserna finns på bitpays hemsida om du vill kolla dem i förväg. När jag köpte an raspberry pi så blev jag positivt överraskad, det kostade mindre enligt min telefon än vad deras system visade. (dem bad om 606kr, min telefon visade mig 602kr :slight_smile:

Hurr-aaa för Webhallen :slight_smile:

Då är det definitivt dags att göra några införskaffningar jag funderat på en tid.

På tal om det, någon som kan rekommendera ett dual-head grafikkort som funkar bra med Fedora 20 utan proprietära drivrutiner? Och som finns i Webhallens sortiment.

Vad säger admin om att lägga upp Webbhallen under Handlare här på siten?

Jag är lite besviken på Webbhallen. Jag la en beställning på fem blandade prylar att hämta i butik i Göteborg för att jag ville ha dem snabbt. Detta var sex dagar sen och ordern ligger fortfarande på “Under behandling”. Alla grejer fanns, och finns fortfarande i lager i Göteborg men Webbhallen är mycket noga med att meddela att det inte går att hämta sakerna innan ordern hamnar i läget “Finns att hämta”.
Dåligt :frowning:
Kom igen nu Inet! Se till att komma igång med Bitcoinbetalningar.

Jag gjorde två olika beställningar. Den ena fick jag levererad genast, och den andra ligger fortfarande kvar i tillstånd “under behandling” efter flera veckor. När jag frågade supporter varför, fick jag veta att den inte fanns i lager. Detta framgick inte, eller dåligt, under själva beställningen.

Min gissning är att du har samma problem, och att det inte är användandet av bitcoin som är problemet.

Får be om ursäkt att jag varit lite frånvarande ett tag. Självklart ska Webhallen vara med, har lagt till dem nu. Finns fler sidor som jag ska försöka bli bättre på att hålla uppdaterade. Jättebra att ni säger till.

Webhallen!
Enda sedan de började ta emot Bitcoin(egentligen också sedan de tog Steam Machines på allvar+en vän som tar dem på allvar) så har de varit i mina tankebanor när jag ska handla nåt. Senast betalade jag för ett headset och en mus(Betalningsätt --> Bitcoin).
Headsettet fanns inte i lager, så jag ringde upp kundtjänst idag och bytte mitt headset till ett annat i exakt samma prisklass. “SteelSeries Flux Gaming Headset - Vit” blev det istället för “E-Blue Cobra HS Gaming Headset - Orange”.
Kan hämta den idag sa de på kundtjänst :slight_smile:

Dock min första(och förra :smiley: ) order med dem var när jag köpte en usb laddare med kontakt till vanligt uttag som var lite billigare än i en affär jag besökte på ett köpcentrum i norra Stockholm. Inte samma exakta produkt men samma typ av vara.

Om jag hade upptäckt det här inlägget tidigare skulle jag köpa godis där mycket tidigare. Själv upptäckte jag det typ förra veckan och idag äter jag min choklad och min lakrits :smiley:

Ok, men kan du inte göra som jag att du ringer upp Webhallen, gör om beställningen med andra varor och så får du dem till sist när du hämtar upp dem i butiken eller får dem hemskickade? Det gjorde jag och istället för en orange steelseries valde jag en vit eftersom deras system krånglar ibland(de hade förresten ingen orange, den var på ‘automatisk beställning’=finns ej).

Tycker du att Webhallen ‘inte tar emot Bitcoin’? Jag har öppnat en tråd på Svenska OpenStreetMap forumet om att folk tar bort att Webhallen accepterar Bitcoin: forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=26617 och istället hittar på sina egna taggar istället för att använda de facto taggen payment:bitcoin=yes . Det man borde göra för att inte förstöra datat är att lägga till extra taggar som förklarar vad de vill lägga till för extra information, utöver att företaget tar emot Bitcoin.

I min senaste ändring för Webhallen på Sveavägen länkar jag till ämnet jag öppnade på forumet: openstreetmap.org/node/1752418067
Jag har handlat på Webhallen, Sveavägen och deras system är långsamt. Tog mig 1.5 timmar att köpa min vara(gissa hur mycket jag spelade på deras konsoler :smiley: ). Dålig reklam för Bitcoin. Vem kommer köpa med Bitcoin om det tar 1.5 timmar tills man når kassan? Jag kanske borde kontakta de ansvariga i Webhallen(de ligger på Svetsarvägen 10B, Solna) ? :bulb:

Aug 10 betalade jag 2.1 mBTC (0.1 mBTC var grävare-avgiften) för en Ninjas in Pyjamas kexchoklad för 8 kronor. Man får se priset i Bitcoin när BitPay visas på Webhallens betalsida.

Sen jag skrev det där inlägget har jag handlat flera gånger på Webbhallen utan fördröjningar. En gång blev det en lång leveranstid men då gällde det en vara som bara fanns i lager hos leverantören så det var väntat. Det verkar som om att jag bara hade otur vid min första beställning. Webbhallen är den butik där jag handlat flest gånger med Bitcoin. Det brukar bli några gånger per månad :slight_smile:
Dock tycker jag ändå att Inet borde acceptera Bitcoin som betalning. Lite konkurrens är aldrig fel.

Webbhallen säger själva att de inte tar Bitcoin i butik. Jag är tveksam till om de ändå ska vara listade på coinmap.org. Det går ju att handla via webben när man står i butiken men de vill inte att man ska gå till butiken förrän de meddelat kunden vilket brukar ta 1-2 dagar.
För mig är det OK om de ändå finns på coinmap.org. Det är värre med alla andra webbutiker som inte har någon butik men ändå finns på coinmap.org

Dem tar det i butik om du kan vänta 1-2 timmar. (INTE 1-2 dagar).

Gå in i butiken, beställ via deras stationer på golvet, gå iväg och käka mat eller ta en långpromenad, gå tillbaka och hämta ut dina grejjer.

Vill du att det skall gå snabbare? Gå till dem och säg att du vill betala med bitcoin på plats och gör det krångligt för dem. “Nöden är uppfinningarnas moder” sägs det.