Vilken hårdvaruplånbok rekommenderas?

Vilka hårdvaruplånböcker har ni erfarenhet av? Någon som anses mer säker än någon annan? Ledger och Trezor verkar vara de mest populära.

Hej!

Jag skulle säga att Coldcard är den som har allra mest fokus på säkerhet. Den här sidan är gjord av Michael Flaxman som nördat in sig rejält på hårdvaruplånböcker och där får Coldcard klart högst betyg:

https://bitcoin-hardware-wallet.github.io/

Coldcard ser lite “ruffigare” ut än de andra alternativen och riktar sig onekligen till en ganska teknisk publik men jag har testat den och tycker inte att den har sämre användarvänlighet än t.ex. Trezor och Ledger.

Här är de recensioner jag publicerat på bitcoin.se de senaste åren. Kolla igenom dem och se vad du tycker:

Tack! Kände inte alls till Goldcard. Nu har jag att läsa på.

1 gillning

Jag har prövat en hel del olika hårdvaruplånböcker och för mig kommer Trezor och Ledger högst upp på listan varje gång.

Det är även viktigt att tänka på kompatibiliteten på den produkt du köper. Eftersom Trezor och Ledger är de största så har de fördelar med att de är integrerade med många andra webbplånböcker på ett smidigt sätt. Som inte Goldcard är. Sen kanske Goldcard har vissa starka tekniska fördelar. Men Trezor och Ledger är populärast av anledningar så de är minst lika säkra om inte säkrare.

Sen handlar det om programvaran som du kan använda till din plånbok, vet inte vad ovan Goldcard erbjuder? Men Ledger Live och Trezor Wallet (online) är väldigt bra och gör det otroligt lätt och modernt.

Mina 5 ören

1 gillning

Hej
Har bara testat Ledger Nano S så jag kan inte jämföra med andra men jag tycker den funkar bra för mitt behov som är att investera och hodla. Lite småpilligt att låsa upp och manövrera men inget konstigt. Bra och enkel att komma igång med. Supporten svarar snabbt och kompetent och Ledger Live fungerar bra på Windows.

1 gillning