Var växla och köpa till bitcoin enkelt med bra avgift?

Jag har en sida jat vill sätta in bitcoin på/köpa på och har en bitcoin-adress likt “342SDFSDF34342DSFSDF334FSDF3434FDS” samt en QR-code som också kan användas? Dvs jag vill föra över via Swish/VISA från mitt bankkonto med bitcoin till adressen ovan i bitcoin.

Jag har tittat på en del handelsplatser men det verkar väldigt omständigt. kryptoväxlare verkar vara det jag söker och hittat nedan? Vilken är smidigast och har lägst avgift? Hittade bara på BTCX men där är ju avgiften 10% vilket jag tycker är väldigt mycket. Vad rekommenderar ni att jag använder för mitt syfte?

trijo
safello
BTCX

Gör du direktköp hos Safello (vilket du kan göra direkt här på bitcoin.se f.ö.) så är det ca 7% avgift. Använder du Trijo så beror det lite på hur mycket du tänker köpa eftersom de använder en fast avgift (59:- har jag för mig) per order. Där finns också en spread som gör att du kan tappa nån procent ytterligare.

Vill du komma ner rejält i avgifter så är det utländska börser som gäller. Jag brukar rekommendera Bitstamp.

Hur mkt bitcoin söker du ? jag kan sälja till dig, dock max 2 bitcoin för tillfället,