Vad har du för mining-rigg?

Jag minar ingenting själv och äger knappt några coins men jag undrar vad ni andra medlemmar har för riggar och hur mycket ni hashar. Bilder är givetvis välkomna.

edit: stavfel

Hej,

Jag minar ingenting själv, men en bekant har en dator med 2 x GPU’er som minar litecoins 24/7.
Han har några ASICMINER USB’er kopplade också som han minar bitcoins med, men han har insett att han inte ens kommer få tillbaka pengarna han investerade där med tanke på hur fort svårighetsgraden höjs hela tiden, men det är mest en “kul grej”.

Det blir inga jättesummor av det i dagsläget, kanske 1 bitcoin/ månad eller så efter att han bytt sina litecoins mot bitcoins.

Jag har enheter från butterfly labs, 4x Single och 4x Little Single. Har inte haft dem särskilt länge och leveranstiden var hiskeligt lång men dem ser ut att fungera så jag är inte helt missnöjd med dem :slight_smile:

Roze, läste ditt PM idag. Ja, jag tänkte mest att… du kanske inte var intresserad.
(i och för sig var jag inte så sugen på att sälja mina bitcoins heller :slight_smile: ).

Det var ju ingen dålig rigg du har där.
Jag har en Single 60 Gh/s samt en Jalapeno 5,6 Gh/s…
Dessa är småttingar jämfört med din samlade riggsamling.

Jo, det gick åt en del framtida pengar för den investeringen men vi var 3 personer som gick ihop oss och delade på det. Såhär i efterhand kan jag konstatera att vi är alla nöjda med investeringen och vi klurar nu på när vi vill göra nästa inköp, då med fler investerare och lite högre insats. :slight_smile:

Har ni gått + på det ni mine’at? :slight_smile:

Om vi hade sparat allt vi grävt upp och sedan växlat in allt idag så hade vi gått plus med god marginaler, trots extra kostnader för att dra ny el, ny kylning etc. Vi spekulerar dock fortfarande då vi tror på en stark bitcoin framtid.

Detta skulle jag vara intresserad av :slight_smile:

Vi har inga planerade inköp på gång i dagsläget men om du träffar oss på en onsdag, 17:00, första långgatan 20 så är det inte helt omöjligt att det finns andra likasinnade där att prata med om detta.

För mining av diverse altcoins, vilka grafikkort är värda att satsa på?

Hur svåra är KNC-miners riggar att konfiguera? Har själv endast använt mig utav CGminer tidigare. Snartlikt? Någon som har erfarenhet utav KNC-miners? Vilka riggar kan ni rekommendera?

KnC är enklare att konfigurera än CGminer. Inställningarna görs via ett webbgränssnitt.
eligius.st/~gateway/sites/defaul … 2d6be4.png

Tack för svaret! Uppskattas.

Läste att man behöver köpa nätaggregat till, är det något mer man behöver inhandlas isf?

Ja, den har ingen startknapp så du behöver kortsluta två pinnar på ATX-kontakten för att minern ska vara igång. Det går bra att använda ett gem :slight_smile:
forum.kncminer.com/filedata/fetch?id=22279

Ah okay, tack. Du nämnde att den var lätt att konfiguera. Har ingen IT-utb sedan tidigare utan är mer en person som lärt sig om datorer vid sidan om. Något som jag bör läsa på om innan? Nätverk?

Eller är den såpass lätt så att man bara kopplar ihop, pluggar in och börjar mine’a? (Hoppas inte frågorna framstår som dumma…^^)

Det behövs väl ingen utbildning direkt men du måste hitta den på nätverket för att kunna logga in via webbgränssnittet och konfigurera. De flesta mining pools kräver att du skapar ett konto och minern behöver adress och användar-ID för att starta bryta. Hittar du en snäll säljare så kan den förberedas med rätt uppgifter redan innan den skickas till dig så att du bara behöver koppla in ström- och nätverkskabel :slight_smile:

Vilka företag går att lita på, samt vilka levererar sina riggar snabbt? Snackar om företag som t.ex KNC.