Utöka bolån för köp av Btc

Hej, då jag starkt tror på en uppgång av Btc 2016 är jag givetvis sugen på att köpa på mig Btc. Har en lägenhet värderad till 900k och ett bolån på 480k.
Om jag nu vull utöka bolånet med 200k hur tycker ni jag ska gå till väga?
Ska jag säga att jag ämnar att renovera lgh heller säga som det är? bryr sig banken höverhuvudtaget?

Du bör nog inte nämna Bitcoin när du talar med banken eftersom det är deras svåraste motståndare. Här finns en tråd om de svenska bankernas inställning till Bitcoin.

Ok, undviker det helt. Tror att det annars inte ska vara några problem då min belåningsgrad i nuläget är 60%. Får väl dock kolla hur jag ska gå till väga för att undvika frystkonto…

Håller med om att det är en dålig idé att nämna bitcoin för svenska banker.

Att ta mera lån för att köpa bitcoin låter på tok för riskabelt, åtminstone för min smak. Själv köper jag lite varje månad, man har ju fått lära sig att pensionsspara :slight_smile: Jag tror på bitcoin på lång sikt och inte bara som spekulationsobjekt.

Har inte haft några beskymmer med att föra över fiat från mitt svenska bankkonto till kraken eller bitstamp, men det har alltid varit under 10 kSEK

Hur tänker ni när det gäller det skattemässiga? Köper ni till och från så är det väl kanske ingen problematik att hålla kolla på hur mycket och vad man betalde för det vid varje köp och därigenom få ett snitt, vid ev. försäljning så måste man ju ha det antar jag.
Men köper man lite fram och tillbaka, skickar runt bitcoins fram och tillbaka så blir det snart grötigt.

Det tycker iaf jag är största problematiken och en anledning till att jag inte vill skaffa mig mer. Sen har Rose skrivit bra inlägg just angående skattereglerna. Däremot om man gjort försäljningar och skall deklarera det så känns det som något där man får se hur det går, mycket som kan vara oklart. Inte som med aktier eller annat där det är svart på vitt hur det skall funka. Som tur är blir nog allt bara klarare och klarare angående hur man skall och vad man skall deklarera.

(Sen som många har i tanken är väl att aldrig sälja några bitcoin, så där förvinner väl en del problematik) :slight_smile: