Snodde ihop en flyer

Hej,

Jag hade lite tid över så jag skapade en Bitcoin flyer som man kan dela ut till de inrättningar man önskar skulle kunna ta emot Bitcoins. Jag gjorde den två-delad, med en del som förklarar fördelarna för handlaren och sedan en del de kan återanvända för att informera kunderna hur man betalar.

Här finns den i PDF format
drive.google.com/file/d/0BzLQBLebD-lONDR2ZVh4R3hONEk/view?usp=sharing

//Snaggen

Ser bra ut, men jag skulle vilja se fler alternativ för plånböcker listade och fler alternativ för att skaffa bitcoin. Delvis finns det fler växlingssajter, delvis finns det andra sätt än just växlingssiter.

Jag personligen brukar rekommendera mycelium för att dem har en “local trader” funktion som gör det möjigt att köpa bitcoin av andra med kontanter person-till-person. I ett avsnitt av Inside Man som släpptes nyligen användes Aegis wallet som kan använda en NFC tagg som lösenord för transaktioner och jag har hört mycket bra om circle.com.

Jag har med flit valt att lyfta fram få alternativ, för att det inte ska bli en känsla av en djungel man går vilse i. Syfter med flyern är att ge känslan att bitcoin inte är enkelt och smidigt. Jag nämner dock att det finns alternativ. QR-koden längst till höger får till “välj plånbok” på bitcoin.org.
Att jag valde just “Bitcoin Wallet” och inte Mycelium (jag har själv använt båda dessa), är helt enkelt att Bitcoin Wallet är en bra och enkel plånbok och att namnet ger ett väldigt enkelt intryck och passar därför bra på en sådan här flyer.

Riktigt snyggt! Jag är också lite tveksam till att rekommendera vissa plånböcker framför andra men samtidigt kan vi inte förvänta oss att en nybörjare själv provar de olika alternativen för att hitta sin favorit. Du kanske kan sno ihop olika varianter av flyern med rekommendationer till olika plånböcker :slight_smile:

Menar du verkligen detta eller precis tvärtom? :astonished:

Menar du verkligen detta eller precis tvärtom? :astonished:[/quote]

Ja, självfallet menade jag tvärtom :slight_smile:
Alltså att visa att bitcoin är enkelt och smidigt!