Snabb hjälp!

Hej, skulle synca min plånbok, men när jag ska synca sista 3 dagarna får jag ett varnings-meddelande. Vad ska jag göra? Kan jag gå miste om mina BTC’s?

i.imgur.com/zIsOA79.png

Dina BTC är kvar, varningen är bara en varning och borde försvinna när den syncat klart.

Hm… Har försökt uppdatera i 3 dagar utan att lyckas. Någon som har en lösning på mitt problem?

Du kan prova med att ta bort blockchain-datan som redan är nerladdad och starta klienten igen. Kom ihåg att ha tillräckligt mycket hårddiskutrymme (~15gb) och för att få en bra hastighet borde du ha portforwarding eller upnp aktiverat.

Googlade om hur man gjorde det utan att lyckas… Skulle någon kunna förklara hur man gör samt vad jag bör tänka på och konsekvenser etc?

Börja med att stänga av Bitcoin-Qt.
Öppna sedan programmets “användarmapp” genom att skriva %appdata% i körfältet.
Döp om mappen Bitcoin (ta inte bort den för att vara säker på att du inte råkar radera plånboksfilen wallet.dat som ligger här)
Starta Bitcoin-Qt igen. Bitcoin under appdata-mappen kommer att återskapas och blockkjedjan laddas ner igen.
När hela blockkjedjan är nedladdad kan du stänga Bitcoin-Qt, kopiera wallet.dat från den tidigare omdöpta Bitcoin-mappen till den nyskapade där Bitcoin-Qt kommer att söka efter den. Starta sedan Bitcoin-Qt igen och du är förhoppningsvis synkad.

Fruktansvärt sent svar, men tack för hjälpen! Fungerade galant.