Skickade till Bitcoin cash wallet

Tjena, har använt bt.cx nu i ca 2 år, och ville sprida ut mina valutor till bitcoin cash, istället för bara bitcoin och ehtereum.

Sökte då på detta eftersom bt.cx inte har bitcoincash att köpa, så sökte helt enkelt på “köp bitcoin cash”.

Sida bitcoin.se kom då upp, och kollade knappt innan jag köpte, men på exodus så hade jag fel wallet inne. Då jag är färgblind och har svårt att se färg skillnaderna (vet att det är olika färger på olika wallets, men jag har svårt att se detta.) så skyndade jag mig att bara copy paste bitcoin cash walleten (trodde det var btc wallet) och swishade.

Då jag vet att dom är i samma format så går det tydligen ändå att skicka dit…vilket är lite dåligt, har sett många andra göra detta.

Tydligen kan man ju använda sina private keys för att få till baka dom på något sett har jag läst, någon som vet något mer om detta?

Tack.

MvH

Hej! Vad använder du för plånbok nu? Om du kan få ut den privata nyckeln därifrån så borde det inte vara några problem att sedan importera den i en vanlig Bitcoin-plånbok för att komma åt dina Bitcoin. T.ex. MyCelium eller Blockchain.com har funktioner för att importera privata nycklar.