Scam givetvis eller?

Hej investerade för länge sedan 250 Eur. som sedan hörde av sig och ville att jag skulle sätta in mer pengar varvid jag drog mig ur och företaget påstås ha gått i konkurs.
Sedan dess gar det ringt någon bitcoinfirma nästa vaje dag.
Nu är det så att de först ringde från Biance och sa att de kunde hjälpa mig få ut dessa pengar som idag är mycket mer värda men de ville in i min dator och sedan ha kreditkort o B-id drog jag mig givetvis ur.
Nu ringde de igen från “Nasdaq bitcoin” och ville göra antar jag samma sak men nu var det mer pengar och jag fick ett uttdrag ur bitcoinkedjan med mitt pers. nr där det stod att mitt pers. nr och att jag hade 0,7 Bitcoin och ville väl antar jag göra samma sak.
Detta måste väl lida under tesen "allt som verkar för bra…
Någon som varit med om samma sak. Även om mina bitcoin skvalpar i bitcoinkedjan har jag ingen wallet knuten till detta och då ska det väl inte vara möjligt att på något sätt få ut dessa igen eller?
Fattar inte vad de är ute efter förutom att lura mig på mer pengar.
Någon som varit med om något liknande.
Tacksam för svar snarast.

Mvh
Jimmu

Naturligtvis är det 100 % fejk. Ingen kommer någonsin att jaga reda på dig för att ge dig pengar, och även om de gjorde det skulle de aldrig fråga DIG om pengar först. Det är bara helt ologiskt.

Förstod nog det. Undrar bara varför det inte skrivs mer på nätet ang. detta Scam. Kollade upp tel. Nr. Och någon hade fått samma scam. B.t.w. numret verkade komma från Rumänien.

Förmodligen för att det kommer en miljard nya bedrägerier varje dag (inte bara relaterat till Bitcoin) och att de flesta för länge sedan är helt avtrubbade och börjat tänka i banor som att “de som faller för dessa uppenbara bedrägerier förtjänar att förlora sina pengar”. När det knappt finns något äkta i hela världen är det svårt att bry sig om enskilda avskum som t. ex. de som försöker lura dig.