Sälja Bitcoin på Kraken?

Hej!

Ganska novis i denna bransch men jag har nu skickat över lite bitcoins från min wallet till Kraken.
Funderar nu på att sälja all bitcoin jag äger till Euro och sen skicka över det till mitt bankkonto.
Kraken tar en viss belopp när jag säljer hur funkar det från Euro till min bankkonto?
Hur många dagar tar det och vilken SEPA ska jag välja? Nått mer man ska tänka på ?
Jag har inte gjort någon vinst utan blivit ±0.

Tack på förhand!

1 gillning

Vilken bank har du och hur storrt är beloppet du tänkt skicka ut med SEPA? Dels ogillar är det ökad risk för exchanges smed klienter soom säljeeer och begär SEPA och dels vett jag ett par svenska banker som bannlyst bland annat bitstamp och kraken från att skicka och ta emot betalningar från (Danske Bank t.ex.).

SEPA är oftast hyfsat snabbt nuförtiden, max ett par dagar. Vet inte riktigt vad @Freebitcoin menar med “ökad risk för exchanges”, att folk gör uttag via SEPA är helt standard för Kraken och inga konstigheter, sådana gör de säkerligen tusentals varje dag.

Däremot kan det mycket riktigt vara problem med din bank i Sverige då vissa svenska banker blivit extremt restriktiva mot allt som har med Bitcoin att göra. Säkrast är att kontakta din bank i förväg och berätta att du kommer att göra ett uttag från ditt konto på Kraken och se vad de säger.

Det är Handelsbanken jag har pratat med de och de säger att det är grönt dessutom köpte jag mina bitcoin på BTCX har kvitto på det. Det som gör mig lite fundersam är att jag har registrerat min bank på kraken men inte kontonummer eller clearing ändå står det skicka det ditt???

Vad menar de?

Pratat med min bank, inga problem sa de. Har det inspelad på min mobil med just in case.

1 gillning

Banker… får bara ångest av dom haha

1 gillning