Safello

Idag(Tisdag) gjorde jag ett köp av Bitcoin för 100 kronor med bankgiro bara för att testa att det funkar. Det funkade bra. Gjorde köpet Kl 5 på morgonen och det gick igenom ungefär Kl 15 senare under dagen. Verifieringen hade funkat bra med hjälp av BankID tidigare så det var inga problem med det, jag var redan verifierad.

Det är mer köpsättet som är nytt för mig. Inga fiat-pengar sparas på Safello för köp av Bitcoin utan nästan precis när de ‘landar’ på Safello så köps Bitcoinen och skickas till adressen man angav. Fördelen med det är att det är bekvämt.
Till skillnad från t.ex hur Kapiton var (när det väl existerade) så åkte pengarna först till Kapiton. Sedan i steg två så köper man Bitcoinen till ett visst pris. Sedan i steg 3 så kan man välja att låta dem skickas till en Bitcoin adress.
Detta har Safello gjort simpelt med bara ett steg :slight_smile:

Alltså lite nytt men vänjer jag mig vid det blir det nog bara bra :smiley: :exclamation:

Det bör ju dock nämnas att Safello har en astronomisks spread, dvs. skillnad på köp- och säljkurs.

Vi jobbar på att förbättra vårt pris och reducera vårt spread.
Vi har högre kostnader än en börs då vi måste ta likviditet från andra plattformar och kan därför inte “cross matcha” ordrar internt samt måste växla mellan olika fiat valutor.

Vi hoppas på att kvalitén på vår service är värd avgiften, då vi gör det smidigare för kunder och således besparar dem tid.

Mvh
Ludvig Öberg
Safello.com

Ville köpa igen idag men jag gjorde nåt fel ser det ut som. Jag kom till en sida där det fanns en knapp där jag tror det stod bekräfta köp nånting. Jag tryckte inte på knappen och försökte istället öppna ‘Min historik’ i en ny flik(FF, hålla ner ctrl+click) för jag ville ha betalningsuppgifterna för bankgiro men då byttes sidan istället ut mot “Min historik” sidan och där stod det inget om sidan jag var på innan, så jag antar att det är bara att börja om på nytt?

Hej!

Ja precis, ordern blev då aldrig registrerad så det är bara att lägga en ny.

Mvh Joakim

Gick bra. Gjorde ett till köp idag. Om jag köper mer än vad jag angav(det fanns nåt ställe under registreringen tror jag där man angav för hur många SEK man tror sig kommer köpa BTC för) behöver jag ange det igen någonstans? Jag har en känsla att jag kommer att köpa mer än vad jag trodde innan och vad jag angav.

Det är inga problem, dessa frågor är en indikation på en ungefärlig summa. Du kommer även att kunna uppdatera dem längre framåt i tiden. (eller nu direkt om du mailar oss på support@safello.com)

/Joakim

Safello låter mig inte köpa fler Bitcoins. Jag skickade ett mejl Jan 8 där jag frågar om ett KYC formulär men har fortfarande inte fått svar.
Safellos webbsida tillåter inte att jag ändrar i KYC-formuläret så i mejlet bad jag att få fylla i det på nytt.

Har Safello tekniska problem sedan Jan 8?

Jag ska se efter vad som har hänt. Skickade du till support@safello.com?

Mvh

Stämmer precis! support@safello.com. Det skickades på morgonen.
Mvh

Efter 20 dagar har jag inte fått något svar från Safello.

Jag måste söka efter alternativ för annars har jag inget sätt att få tag på Bitcoin. Jag handlar ändå mindre summor, typ för godis, Humbles eller donationer till Creative Commons artister.

Safello är väl mer för storhandlare som senare också säljer vidare sina coins eller sparar dem för framtida ändamål.

fybse?

Jag har gått över till Mycelium. Funkar fin fint och man träffar trevliga Bitcoinare :smiley: