Safello

Efter skickat pengar via Handelsbanken BG. har ej pengarna registrerats på mitt bitcoins konto jag kan betrakta mina pengar som borta.
Jag har efter konstens alla regler gjort det jag ska. Men inga bitcoins. Kommer alldrig mer andvända denna valuta.

Steg 1: Få inte panik.
2: Ge det några dagar. Bitcoin är så populärt att alla börser och handelsplatser är överbelastade med nya användare. Tänk på att Bankgiro härstammar från 1800-talet och därmed tar flera dagar att genomföra och står helt stilla på kvällar och helger (jämför med en Bitcoin-överföring som tar mindre än en sekund, när som helst).
3: Kontakta Safello eller Handelsbanken.

Förklara gärna hur du tänker när du skyller Handelsbankens och Safellos problem på Bitcoin. Problemet är väl snarare den Svenska Kronan. En liknande överföring gjord med Bitcoin hade du kunnat följa själv i blockkjedjan. Bankgiro genomförs helt dolt för användaren :confused: Vem vet? Handelsbanken kanske håller på överföringen för att smutskasta en stor konkurrent, nämligen Bitcoin. Och det verkar ju fungera :slight_smile:

Räkna med åtminstone 1 dags väntetid. Tog det längre tid?

en vanlig del av bank till bank är att de håller på några små kronor för att varje timme de har dessa kronor i sin makt tjänar de, för de spelar spel med pengarna, så det gäller inte bara bitcoins det gäller alla bank överföringar, kan de vänta 1 dag extra med att skicka pengarna gör de det… 100 kronor för oss är 1000 kronor för banken eller kanske mer. sug på den karamellen. (detta gller inte överföringar imellan bitcoins plånböcker då dessa inte tjänar pengar såvida någon inte har en BTC bank kopplad till cloud mining erller liknande)

Om du använder direktbetalning via Safello så ska du få dina Bitcoins direkt.
Om du inte får det har något gått fel.

Om du betalar med BG så borde det ta en dag, vi processerar BG ordrar mellan 15-17 varje bankdag.
Om du inte har fått dina bitcoin inom en rimlig tid (beroende på tiden nämnd ovan) så rekommenderar jag att skicka ett mail till support at safello dot com så hjälper vi dig!

Mvh
Ludvig Öberg
Vp of Biz Dev
Safello.com