Restaurang i Stockholm?

Noterade på coinmap att någon lagt till att restaurang Dionysos nu accepterar bitcoin. Vet någon om det stämmer?

Jag ringde upp(telefonnumret står på dionysos.se/sv/dionysos-rest … kholm.html). De sa att de inte tar emot Bitcoins idag på grund av en bugg men det är något de arbetar med för att åtgärda. Det var en i personalen som svarade. När jag frågade om de tar emot Bitcoins blev svaret att några andra i personalen ska tillfrågas, efter en tids väntestund blev svaret att det är någon bugg som måste fixas innan de kan ta emot betalningar i Bitcoin.

Informationen(enbart bitcoin:payment=yes som Snusmumriken rättade till som payment:bitcoin=yes) lades upp på OpenStreetMap för 5 dagar sen av användaren Harky.

Trevligt, då ser vi det som en “declaration of intent” tills dess att buggen är fixad :slight_smile:

Ärligt talat är jag fascinerad av att äta för Bitcoin! :smiley: Ringde nyss till dem. De sa att jag kan ringa efter Kl. 13:00 för att fråga hovmästaren om buggen är fixad. Spännande…

fem minuter kvar tills 13. :slight_smile:

Stämmer, jag ringde. Fick lite bakgrund om betalningar med Bitcoin. Det ser ut som att det var en kund som introducerade restaurangen till Bitcoin. Personalen jag pratade med sa att det är nån app man använder med sin iphone för att scanna nån kod. Frågade inte om Android som jag själv har. De sa att det kan vara bra om jag ringer i förväg om jag vill boka nåt bord eller bara för att kolla att inte restaurangen är full med folk. De sa även att jag kan ringa imorgon, då personen som kan det med Bitcoin kanske är där, annars är han säkert där på Måndag sa de.
…kanske blir nån tur dit imorgon eller på Måndag då för min del :slight_smile:

Förresten de sa också att kunden är den enda som hittills betalat med Bitcoin, det är också därför jag tänker att det är bra om personen är där. Jag tyckte de nämnde att det var han som hjälpte dem med betalsystemet.

Hade jag bott i stockholm så hade jag åkt in och sagt hej, checkat av om det fanns något jag kunde hjälpa till med. Tyvärr är stockholm lite för långt bort för att jag skall ha råd :confused:

Någon som besökt Dionysos? Hur var maten? Gick det bra att betala med bitcoin?

Det är Grekisk mat. Διόνυσος om jag stavar det på Grekiska. Har inte varit där tyvärr. Jag måste till Royal Viking nån gång för att få tag på Bitcoins. Efter det kan jag då handla med Bitcoin där och prova på kanske nån Grekisk sallad.

Just nu har jag bara lite “småslantar” i BTC som jag kan använda på Humble Bundle, det är inget man köper mat för… Ingen annan som vågat sig på att besöka?

Käkade där nyss! Mysig restaurang, bra mat och trevlig ägare! :slight_smile:

Han berättade att det redan var ett par stycken som hade betalat med bitcoin under den första månaden! Han hade fått in ungefär 1.2 BTC hittills. Känns kul att stödja användandet!