Presentera er själva!

Hej!

Blev precis medlem här efter tips från david som har denna sidan.

Jag har haft intresse av bitcoins i snart ett år, hållt på med en del labbande och olika lösningar. Jag är i startfasen att starta upp ett mining företag. Har även intresse i e-tjänster och olika web lösningar just för bitcoins, om det är någon som söker någon att bolla idéer med eller en business partner så är jag helt klart intresserad. Jag jobbar inom finans/it så är också intresserad av just tradingbiten.

Annars bor jag i oslo sen 5 år tillbaka med min norska flickvän och våran katt :smiley:, gillar resa, har många bollar i luften reser jämnt och stadigt hem till sverige.

MVH
Robin

Välkommen Robin! Jag är bortrest under helgen men lovar att återkomma med en ordentlig presentation på måndag.

Jag väntar ivrigt!

Jag heter David och bor i Göteborg och det är alltså jag som driver bitcoin.se. Mitt intresse för Bitcoin började i juni 2011 när jag läste artikeln i Fokus. Min bakgrund är teknisk (jobbar som mjukvaruutvecklare) men jag har även ett visst intresse för ekonomisk teori (på hobbynivå) och det var kanske den kombinationen som gjorde att mitt intresse fångades.

Min förhoppning med bitcoin.se är bl.a. att det ska finnas en naturlig portal att besöka för de som hör talas om Bitcoin i Sverige som kan öka chanserna att de stannar kvar i Bitcoinvärlden. En annan viktig del är att kunna bidra med information och verktyg till handlare som vill börja acceptera Bitcoin och det är just den biten jag tycker är viktigast just nu. Det finns många som hört talas om Bitcoin, många som köpt bitcoins och en hel del som kör en egen klient hemma på datorn men jag vet bara 2 svenska företag (!) som accepterar Bitcoin. Det måste vi ändra på!

Hej!

Jag jobbar som programmerare och blev intresserad av ekonomi 2008. Efter att ha läst lite om valuta-krig och -kriser, återuppväcktes mitt intresse för Bitcoin för några månader sedan. :slight_smile:

Välkommen hathmill!

Hej, mitt namn är Jonas Lihnell.

Min relation till bitcoin är enkel, jag litar inte på min bank och behöver lagra mina värden där jag själv har kontroll över dem. Eller för att säga det ännu enklare, jag litar på människor, inte företag.

Jag har planer på att sätta igång en relativt stor mining verksamhet, bli en del av decentralizeringen och göra nätverket i sig säkrare. Jag äger inga bitcoin alls idag då det fortfarande känns rätt krångligt att få tag i dem (dvs, jag känner ingen som har dem som jag kan köpa av privat).

På fritiden spelar jag spel och ser på tv-serier, på arbetstid leder jag ett mindre it-företag som utvecklar affärssystem.

Det jag känner saknas mest med bicoins idag är möjligheten att köpa mat,både tillagad och rå.

Hej!
Här är en kille, från Västmanland.

Jag hörde talas om bitcoin vår 2011, min mining med GPU började lite smått vid den tiden fram till ett halvår sedan, så jag har en del.

Jonas, jag kanske kan sälja en del bitcoin till dig ifall du vill ha. Isf skicka ett meddelande.

Vad har du tänkt dig för maskiner i din miningverksamhet? Jag gissar på ASIC?
Jag har också försökt tänka ut någon affärsverksamhet som direkt berör bitcoin men inte kommit fram till
något. Skulle verkligen vilja starta en intressant sajt på nätet för att delvis tjäna bitcoin samt fortsätta sprida användningen av bitcoin.
Idebrist samt för dålig kunskap/erfarenhet inom ämnet sätter stopp just nu.

Tja!

Jag heter Magnus och jobbar också med mjukvara. Har programmerat sedan jag var liten men professionellt drygt 15 år av och till. Fick höra talas om bitcoin för några år sedan av en kompis som även började att minea väldigt tidigt. Tänkte inte så mycket på det men ett år senare fick jag upp ögonen igen.

Trevligt initiativ till ett forum kring bitcoin, samt att det är på svenska. Peer to peer strukturen bakom bitcoin smittar av sig. Eftersom ingen kontrollerar bitcoin så måste människor organisera sig och det kräver kommunikation. Det finns ingen central punkt som alla kan utgå ifrån.

Gillar tekniken och algoritmerna bakom bitcoin och försöker bidra till communityn genom diverse open source projekt. Om någon av er har mer detaljerade frågor om hur tekniken fungerar ska jag försöka besvara dem så gott jag kan. Givetvis kan jag inte allt om bitcoin och om jag inte kan svara på din fråga hjälper jag gärna till med research, så kan vi reda ut begreppen på forumet tillsammans.

För att bitcoin ska kunna etablera sig i Sverige måste det finnas affärer som tar emot dem. En enkel grej skulle kunna vara att försöka driva på så att åtminstone ett ställe finns i några av de största städerna, exempelvis Stockholm, Göteborg och Malmö. Ett par snöbollar som börjar rulla, sedan tar människorna på plats hand om resten :slight_smile:

Cheers

Hej.

Jag var tidig på kakan med CPU mining som sedan gick över till GPU. Nu kör jag bara GPU lite i bakgrunden när jag jobbar.

När jag tänker tillbaka varför jag började så var det nog för att jag trodde SL och/eller EVE skulle frälsas av bitcoins. Kanske tom WOW skulle ta det till sig. Tyvärr blev det inte så men det tog fart ändå.

Böcker tar plats och väger mycket så kan tyvärr inte bjuda på frakten, pass4-sure.biz/ men kan mötas i centrala Stockholm (så länge jag inte behöver bära på 10+ böcker :stuck_out_tongue:). :laughing:

Jag är “musiclover” eller egentligen pop- and rocklover dvs jag älskar all music från 60-talet och framåt. Allt ifrån gamla The Beatles, Stones, Led Zep, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Deep Purple, Black Sabbath till Madonna, Metallica, Rammstein och John “Mahavishnu” McLaughlin.

Är dessvärre betydligt bättre på rockhistorien och lira gitarr än på datorer och Bitcoin. Det är väl just därför jag hamnat på detta forumet för att få lite mer kunskap i ämnet digital valuta. :smiley:

ROCK ON

Btw, för den som undrar med tanke på min musiksmak… ja, jag har sett samtliga artister jag nämnde live. :laughing: