plånbok nere?

är det någon med plånbok bitcoin qt version 0.8.5 som får felmeddelandet: “Varning: visade transaktioner kanske inte är korrekt! Du kan behöva uppgradera, eller andra noder kan behöva uppgradera”…?
Har verkligen kollat å jag ska ha senaste versionen… tänkte kolla om det är allmänt fel eller bara hos mig…?
Eller är det någon som vet hur man ska agera här…?

z

Det är inget allmänt fel. Jag känner inte igen felmeddelandet men gissar att du behöver vänta tills hela blockkjedan har laddats ner innan du ser dina senaste transaktioner.

ursäkta sent svar…
längst ner till vänster på plånboken står det “synkroniserar med nätverk”, som vanligt då, men inget händer…?
har 100mbt/s och har testat ha datorn igång i flera timmar i streck… blockkedjan står still på 270270, den laddar alltså inte alls…? versionen (0.8.5) ska vara den senaste… har laddat ner plånboken å startat om… får samma felmed.

what 2 do…? :confused:

//z

Du kan prova med att avinstallera och ta bort alla filer och sedan försöka igen. Om du sitter bakom en router/brandvägg bör du kontrollera att den antingen stödjer uPnP eller så bör du ställa in port-forwarding. Blockkedjan är stor, räkna med att du kommer behöva ladda ner många gigabytes med data innan den är färdig.

För mig tar det några timmar, en vän till mig tog det fyra dagar.

När det väl är gjort en gång så behöver den bara ladda ner det den missar när den är avstängd vilket är betydligt mycket mindre än all historik bak till 2008.

Tack för tipset Roze… ska testa detta! :slight_smile:

Hej

Provar en gammal tråd.

Jag har nu samma problem och får samma felmeddelande. Det har fungerat bra utan några problem tidigare. Vad gjorde du för att lösa problemet?