ny svensk tradingsite

fybse.se/
funktionellt verkar den precis som kapiton.se.
Dvs, man skapar ett konto och har sedan möjlighet att lägga köp/sälj-ordrar.
något lägre avgift dock (0,8% mot kapitons 1,35%).
Bra med lite konkurrens!
Men vad jag saknar är någonstans att köpa för Mt Gox- marknadspris+låg avgift för svenska kronor.
Ungefär som det som btcx.se erbjuder, fast jag är inte villig att betala 9% i avgift.

Här är deras tråd på BitcoinTalk:
bitcointalk.org/index.php?topic=256223.0

Fick tips om den här sidan nyss: safello.com/
"Safello enables consumers to buy Bitcoins quickly, it’s the fastest Bitcoin reseller in Europe."
De har kontor i Stockholm.

Intressant. Får se vad som händer om 13 timmar då…

Intressant. Får se vad som händer om 13 timmar då…[/quote]

De har uppdaterat tiden, nu är det 1dag, 14timmar kvar…

Bah, scammers :slight_smile:

Well, 9% avgift (inkl 25% moms på avgiften). Lite saftigt, men kan vara intressant när de väl tar direktbetalning om man vill ha bitcoins direkt.

:slight_smile:

Vi hade lite fördröjningar med bankerna. Det var en hel del nämndmöten som utvärderade oss som företag och innan vi kunde få några konton och öppna vår verksamhet så var vi tvungna att bli godkända av dem. Men detta är nu över och vi blev godkända hos två av storbankerna i Sverige, vilket vi är ensamma om i denna branch häromkring.

Vi har lanserat den första versionen av Safello nu och man har kunnat lägga ordrar hos oss sedan fredags. För tillfället är det endast via bankgiro, men flera direktbetalningslösningar hoppas vi ha implementerat tills början av nästa vecka.

Just nu så har redan dessa funktioner (med många fler att komma):

• Kostnadsförslag från SEK till BTC-värde före köp
  • En tydlig transparent nedbrytning av kostnadsstrukturen: BTC-värde, avgift och moms (på avgiften)
  • Automatiska kvitton som skickas ut för bokförning
  • Uppfyller myndigheternas alla krav på oss i denna bransch för att förstärka vår tillförlitlighet och hållbarhet av våra tjänster

Här är en länk till sidan för registrering: safello.com/sv/register.xhtml?type=individual
och en länk till teamsidan: safello.com/sv/team.xhtml

Är det några som helst frågor så svarar vi gärna på facebook.com/Safello .

Ser fram emot att ha en dialog med er,

Mvh Joakim Johansson
Safello AB

Får man fråga vilka två banker det är? Kunde vara intressant att veta.

[quote=“D.H.”]

Får man fråga vilka två banker det är? Kunde vara intressant att veta.[/quote]

Än så länge så vill vi hålla det för oss själva, tills vi lanserar direktbetalning på sidan.
Det siktar vi på att göra inom två veckor. Så efter det kommer det att synas :slight_smile:

Vi har även en meetup i Stockholm den 3e september om det är några som är intresserade.
Ludvig Öberg, en bitcoinveteran kommer att hålla en introduktion till Bitcoins,
Henrik Hjelte kommer att berätta om colored coins,
Safello kommer att presentera vår organisation,
Robin Teigland, professor på Handelshögskolan kommer att presentera resultaten av hennes forskning inom Bitcoins och sedan nätverkande till förfriskningar sponsrade av Stanford Alumni Club.

Åtta platser kvar utav femtio just nu på meetup.com/Safello/

Ses där?

Mvh Joakim Johansson
Safello AB

Hade varit kul men har tyvärr inte tid att åka Göteborg - Stockholm över en kväll just nu.

Skulle vara kul att närvara på någon Bitcoin-träff, fast det får bli en gång då jag är ledig.

Jag ska försöka komma på träffen, ska bli kul att träffa några likasinnade.

Förhoppningsvis så blir det en till snart. Jag vet att det är några andra som planerar en träff i oktober i alla fall. Kan återkomma hit om den när jag vet mer.

Kul! Skrev du upp dig på meetup-sidan?

Mvh Joakim
Safello AB

Kul! Skrev du upp dig på meetup-sidan?
[/quote]

Yep!