Ny bitcoin tjänst - qkwak.com

Hej,

Ny finns det en ny tjänst där man kan växla till sig bitcoins. Kolla in qkwak.com.

ps. Jag arbetar på företaget som ligger bakom tjänsten.

Intressant tjänst!

Men vad får man för kurs?

Om ni inte kan garantera en kurs, så borde det finnas en “limit”, där affären avbryts och pengarna går tillbaka.

Avgiften är 9% mot det pris som gäller när transaktionen genomförs.

Med tanke på att tjänsten är ny och informationen hittils är aningen fattig vill jag mana folk till försiktighet.

Användaren colmsjo blev medlem samma dag som denna tråd skapades.

Bolaget Gizur AB som visas som copyrightinnehavare på webbsidan går att hitta via upplysning.se och har funnits sedan 2011, domänen är registrerad utan för och efternamn men har en address i västra frölunda i göteborg medans Gizur är beläget i stenungsund. Kontaktnummer för domänen är ett stockholmsnummer.

Min rekommendation är att man kontaktar Gizur AB, dem har enligt solidinfo.se telefonnummer 0303 - 719130 för att bekräfta att dem ansvarar för tjänsten.

Vad jag kan se finns det inga användaravtal eller licenstexter som ger skydd till företaget som driver tjänsten, detta är mycket ovanligt.

Här finns användaravtal: qkwak.com/tos.html

“Växla bitcons smidigt och ekelt” <- det saknas ett ‘n’ i ‘enkelt’.

Tack för påminnelsen om att det finns ett användaravtal. Användaravtalet ser rimligt ut.

Edit: BTC av ett värde av 100 kr dök in på min Bitcoin-Address.

Inte snabb tjänst om jag får be, testade för 12 timmar sedan och än har jag sett skymten av några Bitcoins, däremot är beloppet på mitt konto fortfarande som skyddat belopp.