Norsk "bitcoin-dokumentär"

NRK har släppt en dokumentär där Bitcoin ska vara i huvudfokus och det är den också, men enligt mig lite för lättskrapat på ytan. Man träffar några norrmän, drar till Köpenhamn, sedan någon kafeägare i göteborg, ledaren för bitcoinpartiet i Stockholm samt avslutar hos KnC uppe i Boden.

Personligen saknar jag massor i denna dokumentär, både resor samt hotell går ju att köpa för btc, dessutom varför inte ett besök vid en uttagsmaskin, känns nästan som bankvärden ligger bakom…

Här finns länk till dokumentär och lite annat… bitcoinscandinavian.wordpress.c … okumentar/

Skulle kunna tänka mig göra en “riktig” bitcoin dokumentär, alltså resa runt, leva, bo, äta, roa etc, med enbart BTC… Kanske ett projekt vi skulle dra igång…?

Synd att dokumentären inte går att se i Sverige:

tv.nrk.no/program/KOID75000216/ … perimentet

Jag får upp texten:
“NRK har ikke rettigheter til å vise dette programmet utenfor Norge”.

Vore guld om SVT köpte in den, men det vågar jag inte hopps på.

Anonymox addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/anonymox/ kostar cirka 5 dollar i månaden ( tyvärr tar de väl inte bitcoin än), använd den så går det bra, gratis versionen tillåter inte skandinaviska land. Jag gör det omvänt till Svtplay, eftersom de gör likadant mot oss utanför sveriges gränser…

Vill du ha en IP-adress i Sverige och betala med bitcoin så kan jag rekommendera ipredator:

ipredator.se/

Det är en VPN-tjänst, så alla uppkopplingar (inte bara webbläsaren) går via dem.

Jag såg dokumentären på Youtube :slight_smile:

Link? För de som bor i Sverige och är utan möjlighet att se den…

youtube.com/watch?v=ge6ExBBBNyc

Tack för länken, mycket sevärd.

Perfekt… jag tackar för de som nu kan se den… :slight_smile:

Har även sett till att första länken nu är uppdaterad och med tack till Roze och Bitcoin.se