Netflix för Bitcoin

Det är faktiskt möjligt men kräver lite akrobatik och vilja :slight_smile:

iGiftcards.nl säljer presentkort för Netflix. Problemet är bara att de inte går att använda för att fylla på svenska Netflix-konton. De funkar endast på nederländska konton. Dock har nederländska Netflix-konton samma utbud som de svenska och det går att byta språk och undertexter till svenska :stuck_out_tongue:

Nästa problem är att det inte går att skapa nederländska Netflix-konton från Sverige. Netflix.nl känner av att man kommer från en svensk IP-adress och skickar användaren vidare till den svenska Netflix-siten automatiskt. Dock finns det ju möjlighet att surfa från en nederländsk IP-adress genom att använda en proxytjänst som t.ex. proxysnel.nl :wink:

1. Köp ett Netflix Gift Card via iGiftcards.nl. Netflix Basic kostar €7,99 per månad men första månaden är gratis. Klicka på “Bekijk de aanbieding” > “Nu bestellen” > “Naar de kassa” > Fyll i namn, e-postadress, välj Bitcoin som betalmetod och klicka på “Afrekenen”. Nu kommer en faktura från BitPay att betala med Bitcoin. Därefter visas koden för presentkortet.
  2. Surfa in på proxysnel.nl och skriv netflix.com under “Surf op het web!” och klicka på Go.
  3. Jag lyckades inte skapa ett nytt konto via knappen “Start je gratis maand” så jag fick istället hitta knappen för att skriva in presentkortsnumret. Gå längst ner på sidan och klicka på “Gebruiksvoorwaarden” och sedan “Je cadeaubon inwisselen”. Klistra in presentkortsnumret från iGiftcards och klicka på “Inwisselen”. Jag minns inte de exakta stegen här efter (jag har redan förbrukat mitt presentkort:))
  4. När Netflix-kontot väl är skapat går det bra att logga in normalt via svenska Netflix.com och byta språk. Klicka på ditt användarnamn uppe till höger och sedan “Mijn account”. Tryck sedan på “Taal” och välj Svenska och “Opslaan” :sunglasses:

Såja, allt klart. Ett Netflix-konto på svenska betalt med Bitcoin :smiley:

Ser ut att vara en relativt komplicerad process. Om man kan betala via faktura så kan man alltid använda cashila för att skicka betalningen istället. Fungerar även med hyror etc, men med problemet att värdet som skickas är i EUR, så man vill nog skicka lite för mycket och få avdrag på kommande fakturor istället isf.