Mobil plånbok?

Hej, någon som skulle kunna rekommendera en bra plånbok till telefonen? Sitter på en Android.

:slight_smile:

Jag använder detta
play.google.com/store/apps/deta … llet&hl=sv

Jag använder detta
play.google.com/store/apps/deta … llet&hl=sv

Jag gillar speciellt Local Trader-funktionen.

Mycelium är den mest avancerade android plånboken och ger dig tillgång till ett flertalet kritiska funktioner:

1. Du kan läsa in backupnycklar från pappersplånböcker.
  2. Du kan ta backup på dem nycklar du använder till pappersplånböcker.
  3. Du får en hyffsat bra historik över alla transaktioner.
  4. Du får tillgång till en lokal köp-och-sälj marknad, en decentralizerad växlingsfunktion.

Vidare kommer den inom kort att ha stöd för BitID, ett system för att logga in på webbsidor utan att behöva ange något lösenord och därmed skyddar du dig själv från kassa säkerhetssystem på webbsidornas server då dem aldrig får ta del av uppgifterna (den privata nyckeln) som används för att signera och bekräfta inloggningen.

Plånboken från Andreas Schildbach är troligen den mest användarvänliga och enklaste plånboken.
Blockchain.info har en plånbok för android som jag vet att några använder och är nöjda med också.

Hur ser det ut med stöd för BIP0032 och BIP0070?

Jag har känslan av att båda är sådana som man vill ha?

Mycelium har inte stöd för BIP32. Jag har inte hittat någon handlare som har stöd för BIP70 ännu och därmed inte kunnat testa om mycelium har stöd för BIP70.

Personligen vill jag inte använda BIP32, det är en fråga om bekvämlighet/anonymitet och det är inget jag har ett behov av. Vill jag vara anonym sätter jag upp en ny address och är noga med att inte avslöja min identitet i samband med den nya addressen. Det skadar inte om plånböckerna bygger stöd för det dock, med tanke på att andra kanske har det behovet.

Finns det några plånböcker till windows phone?

Windows… vad?

Skämt åsido, jag har ingen aning men en snabb googling indikerar att det borde gå att använda blockchain.info via en app.