Miners tillverkade i Sverige

Hej,

Jag är på väg att boka en “miner” från ett svenskt företag som heter KNCminer (kncminer.com).
De har ett partnerskap med ett annat svenskt företag som heter ORSoC (orsoc.se/?page_id=67).

Min fråga är: har någon av er kontaktat ett av dessa företag, har verifierat om de existerar eller bättre fysiskt varit på ett av deras kontoren för mer information?

Jag frågar detta eftersom jag är italienskt och har en massa vän därifrån som vill investera i dessa miners men inte säker på om det är en stor bluff eller inte.

Tack för hjälpen.

Andrea

Ja, företagen finns på riktigt :slight_smile:

Kolla in BitcoinOrama som åkte dit och besökte dem:
bitcointalk.org/index.php?topic=232852.0
bitcointalk.org/index.php?topic … msg2468045

Tack så mycket för informationen.

Företagen existerar dock är frågan om man vågar att låna ut pengar till ett okänt företag som KANSKE levererar om tre månader eller om dom slussar alla milioner till någon ö och lever gott på privata pengar livet ut.

Har aldrig fattat hur man kan kräva att lägga ut 100% för en product som inte ens existerar 3 månader i förväg från desperata privatpersoner på ett forum ist. för att gå till investerare för ett startkapital, starta ett projekt på en kännd crowdsourcing site eller säljer egna Bitcoins.

Företaget har tidigare informerat att dom inte kommer ta emot förhandsboknigar för deras maskiner innan dom har färdiga produkter, vilket dom snabt bröt när det började klia i fingrarna och började ta in stora summor för förbokningar.

För mig är denna typ av affärsverksamhet inte annorlunda än finnansvärldens “gambling” med våra pengar, precis det som Bitcoin skulle förhindra.

Som jag ser det så är det bara girigheten som är drivkraften här och inte tron på Bitcoin och att den kan fördela makten över pengar till resten av 99%en.