Minea Bitcoin med Cloud-mining

Nu finns det tjänster för att mina bitcoins utan egen hårdvara. Kika på denna länk - bitcoin-mining.se

/Henrik

Kan tillägga att CEX nu lagt till så mining av altcoins görs samtidigt. Samtidigt som du minar bitcoins minar du alltså också NMC, IXC och DVC. Dessa kan du antingen göra ett uttag av eller köpa till ytterligare miningkapacitet (kommer inom kort).
Kolla gärna på bitcoin-mining.se hur du kommer igång. Skall också tillägga att jag inte har någon kommersiell koppling till varken CEX eller FYBSE utan jag har precis kommit igång med cloud-mining och rekommenderar de sajter jag tycker fungerat bra för mig.

/Henrik

Missar jag något?

100gh/s kostar med dagens kurs ca 8 BTC. Detta genererar på 1 år enligt deras egen kalkylator 6.9 BTC

Man förlorar mao 1.1 BTC el är jag helt ute och simmar?

MVH
Kalle

Du har ju kvar dina GHS och kan sälja dem när du vill. Du har alltså, om värdet på GHS är oförändrat, 8 BTC plus 6.9 BTC efter 1 år. Om du dessutom återinvesterar det du tjänar ökar din avkastning hela tiden. På 3 veckor har jag nu tjänat 7.4 BTC. Samtidigt minear du också NMC, IXC och DVC coins.

Ahh. Då va det det jag missade:)
Hur många GHS köpte du initialt då?

MVH
Kalle

Cloadmining ger en viss bekvämlighet, men det är inte det mest prisvärda alternativet. Anledningen till detta är enkel, cloudmining är en extra mellanhand som har ett vinstintresse. Saknar man kompetensen själv eller vil lägga över ansvaret för inköp och drift på någon annan kan det vara ett vettigt alternativ, dock rekomenderar jag personligen att folk sköter sin egen mining så att nätverket förblir decentraliserat.

Att överlåta ansvaret att hålla sig informerad och uppdaterad till en 3:e part är lite som att rösta i svenska val; man överlåter ansvaret att välja vad som är viktigt att prata om till någon annan och gör så att ett decentraliserat beslutsfattande (demokrati) istället blir en fråga om reklam och marknadsföring.

Så kan det nog mycket väl vara. Har letat efter att köpa en miner men det verkar ju vara riktigt svårt. Va i sista sekund och vart utan på KNCs sista omgång nu. Har även tittat på Coincraft Desk från bitmine.ch men tråden på bitcointalk verkar vara väldigt spretig om det företaget. Vissa menar att de är scammer och vissa att det är legit. Har du några tips om man vill ha tag i hårdvara och inte vänta jättelänge?

MVH
Kalle

Jag köpte min hårdvara från butterfly labs och det tog dem 8 månader att leverera. Dem gör inte dem snabbaste eller mest effektiva chipen men deras äldre produktlinje (65nm, Single SC) kanske har bättre leveranstider idag. Cointerra hävdar sig tillverka otroligt mycket bättre chips och om dem lyckas leva upp till sin marknadsföring kommer den hårdvaran utan tvekan vara värd en relativt lång väntetid; dock har jag min skepsis då dem inte visar upp någon form av bevisföring för att dem skulle ha kommit någonstans ännu (jag skulle vilja se foton på fabrik, delar av ritningar, wafers, moderkort, chassin, personal och liknande).

Kan tyvärr inte ge dig några konkreta bra råd här annat än att läget är osäkert, som vanligt, och att all investering i ny teknologi är ett risktagande. Hoppas du hittar något du gillar, tar ett beslut och blir en del av decentraliseringen och berätta gärna hur det går här på forumet :slight_smile:

Det verkar ju vara väldigt svårt att förutspå något om detta men är det att betala närmare 6000usd för en 1T/H maskin som kommer i mitten av januari en klok investering som kommer ge något tillbaka med tanke på den stigande svårighetsgraden. Är man för sent ute för att satsa på mining med egen hårdvara?

Denna beräkning gjorde jag. Tänker jag fel? Verkar inte vara en speciellt smart investering isf: btcinvest.net/en/bitcoin-mining- … ction=calc

Någon som kan hjälpa mig med en beräkning på en 1T/H maskin som levereras i mitten av jan 2014? Vore väldigt ta cksam då jag fortfarande är grön på detta.

MVH
Kalle

Initialt köpte jag för 7.35 BTC

/Henrik

Initialt köpte jag för 7.35 BTC

/Henrik[/quote]

Ursäkta en total noob men räcker det med att jag under trade köper GHS så börjar jag minea automatiskt el måste jag göra något mer?

Edit: Ja det verkar det göra.

MVH
Kalle

jag gräver på cex.io , det funkar bra grävde med GPUn först tills jag hade lite smågrus o sedan köpte jag MHS som nu gräver på dygnet runt, på bara en dag så kom hastigheten över min GPUs …