Mina med 2 st Powercolor R9 280x?

Hej folket!

Jag får hem min nya dator om ett tag och har med den också beställt två stycken Powercolor R9 280x, varav den ena är den senaste versionen med en bättre kylare.

Har hört att den ena Powercolor jag köpte ska lätt kunna bli varm och undrar vad som är den lättaste åtgärden jag kan göra för att hålla den kall?

Jag har tänkt både spela spel och mina med dessa och undrar om det är en bra idé? Kanske inte just Bitcoins men mindre valutor som faktiskt potentiellt kan ge något.

Kan jag mina utan att bränna upp korten efter ett tag och fortsatt ha en bra speldator?

Tack på förhand

Hej.

Rekomenderar att du minar Scrypt istället för SHA256, dina 280x och t.ex. Litecoin mining funkar ypperligt bra, sedan kan du växla LTC till BTC. Räkna på det skall du se :slight_smile: Skall du köra SHA256 är det bättre att spara ihop till en gen4 ASIC.

Angående värme kan du sätta “Intensity” i t.ex. CGminer I -13 ger bra hash när du inte spelar, vill du minea samtidigt som du gör annat sänker du bara “intensity” till I -12 eller lägre, du får ca. en halvering i hashpower per steg.

Ett 280x kort ger ca 700 Mh/s vid I -13, finns andra flaggor du kan sätta med om du vill ha koll på temperatur etc. Även GUI som kan hjälpa dig hålla koll om du är orolig att köra för hårt på dina nya kort…
Använder själv detta GUI ihop med CGminer: manotechnology.blogspot.se/p/cgwatcher.html

Hoppas det hjälpte dig, annars får du fråga vidare…

Gh0sty.