Mest bitcoins för pengar?

Hej!

Vart köper jag bitcoins för mest pengar el får mest bitcoin för kronor?

Hej!

Ska du få låga avgifter vid växlingen så är riktiga börser, som t.ex. Bitstamp, det bästa. Det brukar dock vara en lite jobbigare process med att visa din identiet etc. än om du t.ex. köper här på bitcoin.se eftersom de inte använder BankID eller liknande. Det tar också längre tid eftersom du måste göra en internationell banköverföring till dem.

Förutom det då vart får du mest bitcoins för dina sek inkl avgifter m.m?

Jag har inte själv speciellt bra koll på vilka olika avgifter olika ställen tar just nu men här är en jämförelse som någon gjort ganska nyligen:

Jag menade nog inte riktigt alls en Trading sida utan där ja kan köpa bitcoins rakt av och spara i edge tex?

Håller med om fett mycket jobb att fixa konto i bitstamp

Är coinbase bra någon?

Dom vill ha mitt mastercard nummer + cvc ?

Coinbase är nog bra såtillvida att du kan vara rätt säker på att du inte blir lurad, de är en stor och etablerad aktör. Men sen har de fått en hel del kritik under åren också, bland annat om bristfällig support, och nu senast om sitt uppköp av ett företag med väldigt tveksam bakgrund.

Vet inte om ja tjänar så mycket mer på att tex köpa bitcoin för 100kr där mot nån annan aktör,dom här tar ju 7% när ja köper finns det någon aktör som tar 5% el mindre överhuvudtaget?

Kan jag köpa bitcoins här på bitcoin.se? med kort + bankid? det har jga totalt missat.
Ska testa det inom kort, dvs. nästa lön :wink:

hej! långt ifrån någon expert men om det underlättar kan jag berätta att jag använder coinbase. kollade upp dem och de etablerades 2012 och är baserat i USA. sammanfattningsvis verkar de OK.

Gör gärna det! Det är med Swish + BankID (så inte kort alltså).

Tack!
Vid sidan om ämnet: Jag vet två saker: kryptovalutor/blockkedjeteknik har kommit för att stanna och bitcoin.se är mycket proffsig.

När Får man mera bitcoins sittande på din wallet handla flytta coinbase eller från bitcoin.se?

Coinbase drar ju coins både då du köper,säljer och flyttar till din wallet.sjukt