Kryptokrona | En nordisk kryptovaluta för framtiden

En nordisk kryptovaluta för framtiden

Kryptokrona finns till för att säkra och förenkla vårt framtida ekonomiska system. Att skicka och ta emot pengar ska vara inte vara dyrt och långsamt.

Vi arbetar med öppen källkod som gör att du kan vara med och förbättra framtidens pengar.

Hemsida <-- Läs mer här!
Twitter <-- Följ oss här!
Discord <-- Chatta här!

Hugin

Hugin är en meddelandetjänst där meddelanden sparas på kryptokronans blockkedja. Dina meddelanden säkras med branschledande kryptering , så att bara du och din chattpartner har möjlighet att läsa dem. Syftet är att inte lagra någon personlig information om användarna, till skillnad från de flesta appar och sociala medier.

Snart kommer en stor uppdatering med Ljud & Video samt fildelning.

Ladda ner

hugin-welcome-600x384

Plånbok

Med vår plånbok kan du enkelt skicka, ta emot eller förvara dina kryptokronor.

Finns just nu för Mac, Windows, Linux & Android | iOS jobbar vi på.

Ladda ner

Om kryptokronan

• Ticker | XKR
  • Antal kryptokronor | 1,000,000,000
  • Blocktid | 90 sekunder
  • Mining-algorithm | CryptoNight-Pico.

Explorer

Pooler

Vill du vara med?

Du kan också vara med och hjälpa Kryptokronans nätverk på flera sätt!

Ladda ner kryptokrona.
Från hemsidan eller kompilera koden själv via github.

Skaffa en plånbok.
Använd terminalplånboken eller ladda ner vår plånbok med grafiskt gränssnitt.

Börja leta kryptokronor.
Använd din processor eller ditt grafikkort för att leta kryptokronor (mining).

Var med och utveckla.
Du kan vara med och vidareutveckla Kryptokrona.

Sprid ordet.
Ett nätverk bygger inte sig självt. Vi hjälps åt att sprida ordet och hjälper projektet att växa!

Hoppa in på vår discord för chatta med oss!

Discord

5 gillningar

Det här gillar jag starkt, men verkar inte gå att köpa än, är det svårt att majna?

3 gillningar

Exakt, men vi jobbar på att få en exchange. Själv pratar jag med två som har varit väldigt positiva hittills. Men under tiden så kan du absolut majna för att tjäna några kronor och stödja nätverket. Du kan enkelt följa denna guide https://kryptokrona.se/kom-igang-med-mining/ eller droppa in på vår discord för hjälp.

3 gillningar

Snabba svar:) Tack, ska glutta på guiden!

2 gillningar

Hoppas på succé! Kommer bli kul och se om ni krockar med E-kronan, kan bli en het debatt i framtiden. Själv hade velat se er som vinnare :smile:

2 gillningar

Ja verkligen, haha! Men all marknadsföring är bra? Vi får se vad framtiden har att erbjuda, hoppas man iallafall kan tradea E-kronan mot Kryptokronan :smile:

Osannolikt att centralbanken skulle vara förtjusta i en valuta vars reserv de inte kontrollerar. Men smart grepp att branda valutan “krona” och ge support på svenska, det kan hjälpa med spridningen definitivt!

Jag är lite nyfiken på tekniken bakom Hugin. Så alla meddelanden sparas alltså på kedjan, i sin helhet? Vad är syftet med en sån tjänst?

2 gillningar

Syftet med Hugin är att ge bästa möjliga privacy :slight_smile: chatten ser ut som en vanlig chatt men i bakgrunden skickar man små krypterade “transaktioner” som sen ligger på kedjan. Något ännu vackrare kommer med nästa release där man kan signalera ett samtal mellan två peers över kedjan, alltså inga mellanhänder som nästan alla andra tjänster har idag. Man kan göra massa kul med det här, t.ex. enkelt fildela hur stora filer som helst mellan varandra, en grym funktion som jag saknar haha! :smiley:

2 gillningar

Ni som läser det här och är skeptiska missar verkligen något, en riktigt trevligt gäng och har varit det bästa halvåret jag haft hittills :slight_smile:

3 gillningar

Nyheter

Efter en positiv röstning har vi nu smärtfritt genomfört “Devalveringen”.

Kryptokronans nya Supply är: 1,000,000,000 XKR

Ni kan läsa om röstningen och genomförandet på Discord

3 gillningar

Ett bra beslut tycker jag :smile: Snart ny data på plats, hoppas jag kan utvinna lite kronor med den!

Nyheter!

Det går nu att tradea LTC-XKR på Spookyplanet

Kom ihåg, var försiktiga och förvara aldrig era coins på Exchanges.

2 gillningar

Skoj att se ett svenskt projekt som faktiskt ser ut att ha lite potential. Lycka till!

2 gillningar

Tack det värmer! :smiley:

Hoppas ni snart kommer in på en exchange som får upp er på CoinMarketCap och CoinGecko :ok_hand: Spooky verkar… Spooky… :ghost:

1 gillning

Den som väntar på något gott :wink:

Nyheter

Efter hårt arbete är vi nu live på den Svenska Exchangen Altilly.

Du kan nu tradea XKR/BTC, XKR/USDT och XKR/XQR

Kom ihåg, var försiktiga och förvara aldrig era coins på Exchanges.

1 gillning

Då blir det CoinMarketCap och Gecko snart då?

Nyheter

Du finner oss nu på CoinGecko, lägg gärna till oss som favorit! :star:

Nyheter

Du finner oss nu på Altpocket , lägg gärna till oss som favorit! :star: