Korpen Stockholm - Bordtennis samt andra sporter

Notering: Hoppsan!! Jag stavade fel på vissa ställen! Inte bra image :confused:

Skulle åka och spela bordtennis med en vän på föreningen Korpen Stockholm och det kostar 100 kr för prova på men enda betalningsalternativet är “faktura” som betalas i efterhand(som de förklarade när jag ringde upp dem). Jag skickade senare ett mejl där jag undrar om de kan tänka sig ta emot Bitcoin med förbetalning:

[quote]Ämne: Förbetalning med Bitcoin

Hej!

Jag ringde för en stund sedan och frågade om betalningsalternativ. Fick uppgiften att fakturor är enda betalningsalternativet.

Jag undrar om ni skulle kunna lägga till ett betalningsalternativ där jag kan förbetala med Bitcoin. Hittills köper jag datorprylar och godis från Webhallen[1] med Bitcoin(vilket sker med förebetalning och så hämtar jag varorna i butiken). De tar inte emot Bitcoin direkt utan använder en betalningsprocessor/“proxytjänst”(precis som fakturor sköts av ett särskilt företag som fungerar som mellanhand i betalningen) som tar emot Bitcoin och skickar Svenska kronor till företaget.

Bitcoin är ett kryptografiskt betalningssystem i grund och botten men är lättanvänt med hjälp av programvara och appar som kan laddas ner till dator och mobil.

Jag är intresserad av om ni har några planer att ta emot Bitcoin i framtiden eller om ni har några andra funderingar är ni välkomna att kontakta mig. Det är inte garanterat med det kan öppna vägen för fler kunder.

[1] – “Webhallen blir idag den första stora e-handlaren som accepterar Bitcoin-betalningar”, Publicerad 2014-03-25 16:59, nordichardware.se/Forskning/ … -idag.html

Med vänlig hälsning,
[Mitt namn][/quote]

Gott, precis sånt här vill vi se mer av :slight_smile: