Köpt Bitcoins - inget händer

Jag har köpt bitcoins till min plånbok i Electrum. Jag angav en adress som jag tidigare har använt men som finns med i listan av receiving adresser i Electrumplånboken. Nu har det snart gått ett dygn och bitcoinsen syns fortfarande inte till i Electrum. Hur felsöker jag? Jag kan verkligen ingenting om detta. Hjälp!

Hej!

Om du är osäker på om bitcoins faktiskt skickats så kolla med support@safello.com då det är de som hanterar ordrarna här på bitcoin.se.

Om du har fått en bekräftelse på att dina bitcoin skickats så har du också fått ett transaktions-ID. Det kan du i så fall kolla upp på en block explorer som t.ex. https://blockstream.info/ för att bekräfta att transaktionen utförts.

/David

Tack så jättemycket för ett snabbt och informativt svar på min fråga. Safello har bekräftat transaktionen. När jag kollar på blockstream.info så ser jag 3 transaktioner. Jag antar att två av dem är från tidigare transaktioner och jag kan inte avgöra vilka det är och vilken som är ny, det finns inga datum angivna och de btcbelopp som finns på sidan stämmer inte med det jag köpte. Var hittar jag ett transaktions-ID och vad gör jag med det om jag hittar det?

När du kollar på blockstream.info, sökte du alltså på adressen dit dina bitcoin skickades? Det jag tänkte att du kan kolla där är att transaktion faktiskt har kommit med i ett block.

Hur som helst, dumt för dig att lämna ut detaljer om transaktionen här, men skicka mig gärna ett privat meddelande med adressen så ska jag se om jag kan hjälpa dig mer.

/David

Jättetack för erbjudandet, jag går vidare med detta i morgon och vi hörs då.