Köpa små summor Bitcoin

Den senaste tiden känns det svårt att skaffa Bitcoin. Synd att det inträffar samtidigt som en restaurang i min närhet experimentellt tar emot Bitcoin. Därför ser jag till att jag har kontanter till hands(ett par hundra, inget jag dör av att bli av med) så ifall jag stöter ihop med nån Bitcoin intresserad så kanske jag kan köpa några satoshis :smiley:

Åtminstone så att det räcker till en traditionell Grekisk sallad.

Om du kommer på ett bitcoin möte på en onsdag i göteborg så finns det oftast några personer som har möjlighet att sälja mindre mängder bitcoins. :slight_smile:

Dessa Bitcoin-mötena du snackar om? skulle vilja veta mer om dem. Det händer ibland att jag är i Göteborg och skulle ju inte vara helt omöjligt att jag svänger förbi någon gång.

Varje onsdag 17:00 samlas ett gäng på första långgatan 20 i göteborg och pratar om vad som hänt, vad vi tror kommer hända framöver, hur man använder bitcoin praktiskt och vad bitcoin har för betydelse i världen. Vi hjälper nybörjare komma igång och ser till att folk som vill förvara sina bitcoins säkert kan skriva ut ordentliga pappersplånböcker ifrån en relativt säker datorstation med bra kvalité på papper, bläck och tillbehör. Vi avslutar normalt möterna med att gå till cafét på vasagatan som tar emot bitcoins så att folk kan få lite praktisk erfarenhet och så att det flyter runt lite bitcoins i den lokala ekonomin.

Låter trevligt, jag hör av mig om jag är i Göteborg någon onsdag.

I Stockholm finns också Satoshi Square varje måndag där man kan köpa och sälja bitcoin. Små summor (upp till 1500 kr) är också enkelt att köpa online på Safello med en avgift på 4% (för tillfället).