KÖPA BITCOIN - Problem ogiltig Bitcoin-adress

Hej!

Jag försöker köpa lite bitcoins, men jag kommer inte vidare från första rutan.

Jag har:

1. Skapat en begäran om betalning i min Bitcoin-plånbok
  2. Angett en köpesumma i svenska kronor
  3. Kopierat Bitcoin-adressen med plånbokens egen automatiska direktkopieringsfunktion
  4. Klistrat in Bitcoin-adressen i fältet “Bitcoin-adress”
  5. Jag har provat flera olika Bitcoin-adresser med samma resultat (se punkt 6 nedan)
  6. När jag klickar på “NÄSTA” så får jag felmeddelandet “Ogiltig Bitcoin-adress” som lyser i aggressivt rött.

Vad gör ni för fel? :slight_smile:

Undrar
Stargazer

Hej @Stargazer! Det låter knepigt. Vilken plånbok är det du använder?

Ingen plånbok utan snabb betalningen för Swish
Se Bild…

Jag har och försök flera gånger och det går inte för att det första köpet gick inte igenom och då låser sig mobilnumret och väntar på Swish betalningen, men i Swish finns ingenting att betala.
Flera användare har fortfarande detta problem…

Hej!

Jag är inte säker på att du @MrCyber beskriver samma problem som @Stargazer eftersom felmeddelandena är olika. Hur som helst, kanske kan “adressen har redan använts” syfta på bitcoinadressen så testa att använda en ny Bitcoinadress (generera en ny i den plånbok du använder) och se om det funkar då.

Löser det sig inte så kontaktar du bara support@safello.com så kollar de på problemet, då det är de som hanterar köpen här på bitcoin.se.

Det löste sig inte som att det är mobilnumret som är låst på något sätt, en annan person fick samma problem med betalning via plånboken Swish och ny BC-adress.

OK, men kontakta då som sagt support@safello.com så kommer de att titta närmre på det.

Ja det ska jag göra. :wink:

2018-12-05
Tack för att du kontaktat Safello!
Vi kommer att undersöka dessa två meddelande och återkoppla till dig så fort vi har möjlighet.
Med vänliga hälsningar,
Adam
Safello

jag säljer btc ifall det är intressant,

mvh

Vi har undersökt detta och har identifierat felet.

Kunder som använder Safello samt vår widget har inte möjlighet att skicka bitcoins till en address som någon annan äger eller använt hos oss.

För att kunna skicka vidare måste du först skicka bitcoins till en plånbok du äger och sedan till mottagaren du önskar skicka till.
Återkom gärna om du skulle ha övriga frågor eller funderingar!
Med vänliga hälsningar,
Adam
Safello