Köp/sälj av kryptovaluta

Blev intresserad av att köpa lite krypto så skickade jag pengar (SEPA betalning) från mitt svenskt konto till Binance för att köpa krypto. Det gick bra och Binance fick pengarna (2 transktioner), sedan när jag sålde dem på Binance tänkte fråga banken om det gick att ta emot Euro från Binance till mitt SEK konto. Svaret var att det inte var OK och överföringen blir blockerad. De sade att de inte vill ha något att göra med kryptohandel att göra alls. Behöver jag vara orolig att de kommer att stänga mitt bankkonto för att jag har skickat pengar till Binance?

1 gillning

Tyvärr har vissa banker blivit extremt svåra när det gäller kryptorelaterade överföringar. Det är nog inte speciellt troligt att de skulle stänga ditt konto såvida du inte gör fler överföringar, men om du berättar vilken bank det gäller så kanske det finns andra här som kan berätta om liknande erfarenheter.

1 gillning

Skicka till Binance är en sak. Men att ta emot euro från en kryptobörs är en annan. Eftersom bankerna måste hålla koll på om insättningen är från penningtvätt eller inte.
Jag själv ska börja använda Binance Visa för att använda min krypto. Ska fungera som ett vanligt Visa men kan återkomma hur allt gick.