KnC titan batch 2 grupptalan; titan, neptune, knc, kncminer

Hjälper till att samla ihop folk till en grupptalan mot KnC.

För er som är involverade/drabbade vet vad det handlar om, men för er som inte vet kan jag beskriva kortfattat.
KnC sålde Neptune enheter. Tror det var runt våren (rätta mig om jag har fel) så gick de ut med att man skulle få en bonusneptune (helt inkluderat i köpet). Den skulle levereras efter neptune batch X (kan varit batch 2).

Efter deras erbjudande om en extra bonusneptune så fick man möjlighet att välja en Titan batch 2 istället. Den skulle levereras hösten 2014.
Nu för 1-2 veckor sedan fick alla som valt titanen som bonusenheten det här meddelandet:

"*Dear Sir/Madam.

We can see from our records that you have selected to receive a bonus Titan miner as part of the 2 for 1 offer we ran last year. Due technical issues in the selection process the Titan miner was not correctly registered as a choice and not accounted for. In this case we would like to offer you the following options instead of receiving the bonus Titan miner.

Option 1: Swap the bonus Titan miner for a free Neptune miner expected to ship within the next few weeks.

Or

Option 2: Receive a BTC payment of 3 Bitcoins per bonus Titan miner you were entitled to. (If you select this option please provide a BTC wallet address with your confirmation)

Please reply to this email to confirm your choice before the end of business 17:00 CET on Friday 3rd of April.

Thank you.
KnCMiner Team.*"

Helt oacceptabelt! Så därför ska det bli en grupptalan mot KnC. Försöker hitta folk som blivit drabbade. Så om ni själva eller vet någon så kontakta gärna mig. Så kan jag länka samman er.

Notera ordvalen. Dem erbjuder er att välja något annat, men om ni inte gör något val är ni fortfarande menade att få det som är överenskommet. Be dem om en förtydling gällande detta om det är valet ni föredrar.

Det är inte första gången KnC använder den här typen av kommunikation för att vilseleda konsumenterna till att fatta ett sämre beslut än vad dem behöver göra.

Det är två advokater i Sverige samt en ifrån USA som sammarbetar i grupptalan. Det är Joakim Strignert: riseco.se/ , samt Charlotte Lin.
Antingen kan man kontakta dem via mail, eller gå genom kncclassaction.com/ .