KnC i konkurs

breakit.se/artikel/3867/sven … n-for-tuff

Ännu ett skäl att gå över till litecoin.

breakit.se/artikel/3869/stor … r-sorgligt

digital.di.se/artikel/knc-miner- … anner-till

“Kina har fördelar som vi inte känner till” enligt Sam Cole, KnC.
Kan det vara så att de privata bankerna försöker förstöra bitcoin?

Lösningen för oss andra är enkel (som inte har investerat i bitcoin-grävare):
Gå över till litecoin så snabbt som möjligt.

litecoin.org/

De har inte stängt av sina grävare än iallafall
blockchain.info/sv/blocks/KnCMiner

Konkursförfarandet kommer ta en hel del tid. Det är till och med möjligt att prisändringar inför halveringen kan få dem att ta tillbaka konkursansökan.

@btc: Du spenderar en hel del tid med att klaga på bitcoin och promota litecoin. Hur mycket LTC sitter du på egentligen? :stuck_out_tongue:

Jag har ungefär halva innehavet i litecoin och resten i bitcoin, men en liten övervikt mot litecoin.

Men klaga på själva bitcoin-systemet vet jag inte riktigt om jag gör.
Däremot har jag mycket att säga om bitcoingrävarna eftersom de är de som är anledningen
till att det ser ut som det gör just nu.

Bitcoin-kursen kan ju fortsätta upp fram till halveringen, men jag ser inte hur det ska kunna gå mycket högre
efter det om inget dramatiskt händer. Och tyvärr så kommer bara den senaste tidens prisökning göra att
grävarna fortsätter den valda vägen. Det krävs ett kraftigt kursfall för att de ska ändra sig.
Då vill inte jag vara allt för exponerad mot bitcoin.

När fallet kommer köper jag gärna tillbaka en del.

Har också börjat inse att vi måste ha ett flertal kryptovalutor, det gör hela ekosystemet starkare.

Nedåtgående trend för bitcoins markandsandel:

coinmarketcap.com/charts/#btc-percentage

Nanok Bie slår huvudet på spiken.

breakit.se/artikel/3873/nano … forlorarna

KnC verkar ha varit ett extremt dåligt skött och ohederligt företag. Många likheter mellan de och MtGox. Gox skyllde sina problem på transaction malleabilitet och KnC klagar över halveringen. Löjeväckande!

jag blev nyfiken på vilka likheter ser du mellan mtgox och KnC?

Mtgox körde t.ex egna tradingbots vilket jag kan tycka är något ohederligt. Har KnC gjort samma sak? eller på vilket sätt är de ohederliga?

Hur är det fö med bitcoincertifikaten, blir de helt värdelösa nu, eller har de pengar att ge tillbaka?

Det är väl inte enbart halveringen som är problemet. Detta i kombination med högt elpris (som nämns i artikeln du länkade till) är väl en ganska avgörande faktor?

De var som mest ohederliga när de sålde hårdvara. Var nåt rättsfall som avslutades nyligen där KnC vann på en teknikalitet. Slutkund räknades inte som privatperson. Trasig hårdvara, försenade leveranser och vägran till återlämning och återbetalning. Var på väg att köpa en jupiter från de. Tur att jag aldrig gjorde det!

Xbtprovider skulle presentera en ny garant för nasdaq, och om nasdaq accepterar lär tradingen med certifikaten fortsätta nästa vecka.

De borde ju hela tiden ha varit medvetna om att halveringen var på intågande. De påstår att de skulle gå med förlust efter halveringen med liten marginal, och ändå säger de att kineserna har någon hemlighet som gör att de kan vara vinstdrivande. Mycket osammanhängande konspirationsretorik från den där Cole. Han måste ha spenderat för mycket tid på btc-redditen.

Ett sätt att bli ohederlig på är att blåsa sina kunder. Det kan man bla göra genom att inte leverera miners i tid, alt inte leverera någon alls.

Ok, då hänger jag med på hur ni resonerar.
Men jag förstår inte riktigt vad som är ohederligt. Om ärendet är avgjort i domstol där KnC går fria, då är de väl inte ohederliga? Butterflylabs har även de varit indragna i rättegång pga liknande problem och även de gått fria. Strunt samma.
jag trodde att det fanns ytterligare information som t.ex inte kommit fram i rättegången eller spekulationer kring konkurser om olagligheter eller som satt dem i klistret.

Nej men då kan du väl fråga dig själv om du anser det ohederligt eller inte. Det är ju kunderna/privatperson som anser att KnC är ohederliga. Sen om ett domstolsbeslut säger något annat, så behöver det ju inte ändra folks åsikter. Jag är inte insatt i några domslut, men det var väl ett fall? Dem hade nog en hel del på sig, det kan överklagas osv. Dock blir det ju svårare nu med tanke på konkursen.

Men det jag nämnde var ju några exempel. Sen handlar det ju om allt som lovades för dem som hade köpt en Neptune. Man fick möjlighet att byta till en “super jupiter”. Var någon som gjort det som skrev om alla problem han hade med maskinen. Sen kom nyheten att man skulle få cloud mining, sedan kom en nyhet om en bonus miner. Det kunde tolkas att man fick båda. Månaderna senare blev det däremot sen att man fick välja på cloud mining eller en bonus miner. Och bonus minern som skulle levereras i kvartal X blev aldrig av. Sen plötsligt många månader senare fick alla ett meddelande om att det blivit något fel i handläggningen av bonus minern så då fick man välja på 3 btc eller en titan.

Sen var väl aldrig minern pålitlig. Kablarna var inte starka nog, vilket skulle kunna leda till brand.

Alla som har haft med KnC att göra har nog förstått att det är en riskabel bransch. Hade beställningar gjorts där dem kursat pga utvecklingen inte blivit färdig så hade nog ingen sagt så mycket. Men nu har folk köpt utrustning och minst sagt ska man väl få det man beställt och det man blivit lovad.

jag förstår din poäng. Jag var inte heller särskilt nöjd med min beställning från butterflylabs, de hade exakt samma strategi. Först sälja en produkt till ett datum som inte kunde hållas. Därefter möjlighet att uppgradera till ytterligare en produkt som inte heller höll sitt leveransdatum mm. Jag var “missnöjd” med detta eftersom jag förlorade ca 10btc på affären.

Men jag jobbar själv inom utveckling och vet att det finns massor av problem att brottas med. I början har man en vision och tror att allt är enkelt. Men ju mer man arbetar med att förverkliga visionen, inser man att mycket är nytt. Problem dyker upp som man inte räknat med. Både kunden och företaget blir lidande av detta. Detta är för mig mer ett problem av att man underskattat uppgiften och råkat lova bort sig, vilket är väldigt lätt hänt med “nya tekniker”.

Det fanns spekulationer om att t.ex butteflylabs försenat leveranser medvetet för att gräva btc åt sig själva med kundens utrustning. Detta är för mig ohederligt. Men det var nog inget som togs upp i domstolen pga att det inte fanns bevis.

Därför tyckte jag att det var bra att båda fallen kom upp i domstol där en oparisk dommare (förhoppningsvis) försökte se problemet från båda hållen.

I båda fallen har de gått fria, företagen har följt de regler som gäller (följt lagen).
Tråkig situation för mig/kunden: ja
Ohederligt: Nej eftersom de följt de regler som finns.

Då får du byta ord på ohederligt och använda lagligt istället. För ohederligt är det! Det är ju inte en domstol som avgör om något är ohederligt eller inte. Sen ur en privatpersons ögon så är det ju förvånande hur sjukt det är ibland angående domstolsbeslut. Tänkte inte på KnC nu utan andra brott, våldtäkter osv där det känns så självklart men där dem ändeså blir frikända (i vissa fall så är det ju rätt). Nu ska vi inte byta ämne och jag har inga belägg och tänker inte leta upp länkar till det heller. Men min poäng är att en domstol inte alltid har rätt. Samt att det skulle ju kunnat blivit andra domar om dem nu inte kursat.
Men att dem blev frikända betyder ju att det var lagligt. Men då får man ju kolla på vad just det fallet var. Lär ju finnas en hel del till fall.

Och som du själv säger med att butterflylabs ev. mineade själva och att det är ohederligt. Om så verkligen var fallet så ÄR det ju ohederligt (enligt min och din åsikt) även om dem inte blir fällda för det.

Finns ju dem som beställde ifrån USA och när väl enheten kom så funkade inte skiten. Saker var knappt fastskruvat. Vissa hade ju asics som det fanns en lapp om att den inte funkade osv. Ohederligt är ju inte rätt ord för detta, men att folk blir förbannade på KnC är ju ingen tvekan om. Sen för att garantin ska hålla så får bara KnC öppna maskinen. Vilket kan vara förståeligt. Så är det ju med allt annat. Men situationen som lyder är ju att någon jänkare har väntat på sin maskin och när han väl får den så funkar den inte. Och om man vill få den att funka så måste han skicka tillbaka den till Sverige och vänta x antal veckor (i bästa fall) + betala massa $ i frakt, innan den blir tillbaka skickad. I den vevan, eller när som egentligen så är ju miningtiden jätteviktig. Som sagt, det är väl inte ohederligt ifrån KnC i just det här fallet men har man tryckt ut $12k * antal enheter så kan man ju förstå om folk är upprörda.

Då får du byta ord på ohederligt och använda lagligt istället. För ohederligt är det! Det är ju inte en domstol som avgör om något är ohederligt eller inte. Sen ur en privatpersons ögon så är det ju förvånande hur sjukt det är ibland angående domstolsbeslut. Tänkte inte på KnC nu utan andra brott, våldtäkter osv där det känns så självklart men där dem ändeså blir frikända (i vissa fall så är det ju rätt). Nu ska vi inte byta ämne och jag har inga belägg och tänker inte leta upp länkar till det heller. Men min poäng är att en domstol inte alltid har rätt. Samt att det skulle ju kunnat blivit andra domar om dem nu inte kursat.
Men att dem blev frikända betyder ju att det var lagligt. Men då får man ju kolla på vad just det fallet var. Lär ju finnas en hel del till fall.

Och som du själv säger med att butterflylabs ev. mineade själva och att det är ohederligt. Om så verkligen var fallet så ÄR det ju ohederligt (enligt min och din åsikt) även om dem inte blir fällda för det.

Finns ju dem som beställde ifrån USA och när väl enheten kom så funkade inte skiten. Saker var knappt fastskruvat. Vissa hade ju asics som det fanns en lapp om att den inte funkade osv. Ohederligt är ju inte rätt ord för detta, men att folk blir förbannade på KnC är ju ingen tvekan om. Sen för att garantin ska hålla så får bara KnC öppna maskinen. Vilket kan vara förståeligt. Så är det ju med allt annat. Men situationen som lyder är ju att någon jänkare har väntat på sin maskin och när han väl får den så funkar den inte. Och om man vill få den att funka så måste han skicka tillbaka den till Sverige och vänta x antal veckor (i bästa fall) + betala massa $ i frakt, innan den blir tillbaka skickad. I den vevan, eller när som egentligen så är ju miningtiden jätteviktig. Som sagt, det är väl inte ohederligt ifrån KnC i just det här fallet men har man tryckt ut $12k * antal enheter så kan man ju förstå om folk är upprörda.[/quote]

Något du snabbt försvann, och jag trodde att ditt förslag fortfarande är relevant.
Om du exempelvis tar dina konkurrenter från mobil utveckling, då är deras tjänst 5 år gammal, men du frågade på något sätt inte.