Kapiton- Vad händer?

Kapiton har tekniska problem och jag har gjort uttag som inte anlänt till adressen. Enligt adressen i kedjan är inga transaktioner utförda så det betyder att transaktionen ej lämnat kapitons wallet.

Kontaktat dem flertalet gånger utan någon som helst respons, de har ju inget telefonnummer! Detta är för mig ett rån!!

Någon annan i samma situation - hur gå till väga… :imp:

Du svarade på problemet i första meningen. Kapiton har just nu tekniska problem som de försöker fixa och supporten kan bli lidande: kapiton.se/news/4

Jag skulle inte se det som att Kapiton försöker lura dig utan att de har för många problem just nu för att kunna genomföra allt i tid.

Det kan ju tänkas, men är man seriös så borde man för i sitt eget syfte som företag att överleva och göra folk mindre oroliga förstärka sin support, bara att förmedla förseningarna och lugna folk. Det är ju inte svårt att förstå att tekniska problem är svåra att lösa och ibland överväldigande, dock om man kan garantera att det bara är förseningar och inte förlust av några BTC så lägger sig nog stormen lite.

Jag har det samma problemer. Uttag till btc wallet funkar inte, också uttag till bank konto funkar inte. Både var bara dras på Kapiton utan synliga register, att detta har hänt. Jag förstar tekniska probleme, men två veckor är ganska mycket.

Jag kollade min bank just nu, min pengar har kommit … efter 2 veckor. Så jag tror, att Kapiton har egentligen bara tekniska problem och transaktioner kommer bara att försenas.

Att göra uttag av Bitcoin från Kapiton just nu tar tid, kan få vänta en dag eller så men tillslut så syns transaktionen i “plånboken”.

Jag har väntat sedan 2013-11-12 18:23, inget svar heller från dig.

Kapiton.se är nere.

Hoppas det är ett tillfälligt tekniskt fel och inte dåliga nyheter.

Svarar inte på API heller så det är ju inte bara webservern…

Uppe igen. Inga nya “nyheter”.

Hoppas vi får lite mer information från Sebastian om läget. Viktigt att han kommunicerar fortlöpande.

Är det någon som gjort någon typ av anmälan, det är helt oacceptabelt att inte informera och lägga ut kontinuerlig information om vad som pågår?

Ja vill också veta hur det går, Kapiton behövs!

Läser följande på btcx.se

Kapiton uppgraderar just nu sin programvara, undertiden kommer varken uttag eller insättningar att fungera. (OBS: Gäller endast Kapiton och ej BTCX) Sebastian hälsar att så fort han är klar, så kommer alla väntande utbetalningar att slutföras och ursäktar så mycket för dröjsmålet, men att uppgraderingen är nödvändig.

Äntligen lite info från Sebastian på Kapiton:

Statusrapport 2013-11-28
Hej!

Det här är Sebastian Manitski som skriver, VD och grundare på Kapiton.

Jag är hemskt ledsen att jag inte hört av mig till er tidigare. Skälet är att jag har varit upptagen från tidig morgon till sen kväll med att lösa de problem som uppstått, problem som visat sig mer svårlösta än vad de först framstod.

Jag kan först och främst försäkra alla om att ingens pengar är i fara på minsta vis.
Det är naturligtvis ett obehag att inte veta vad som pågår och jag ber återigen så mycket om ursäkt för det.

De problem jag har haft började med en olycklig hårddiskkrasch och förvärrades av en, ganska plötslig, enorm ökning i efterfrågan på bitcoin. Det finns också människor därute som gör vad de kan för att utnyttja situationen på olika sätt. Jag behöver försvara både mitt och ert mot intrångsförsök tex, vilket tar tid och engagemang. Inget sådant har dock varit i närheten av att lyckas, säkerheten är mycket god.

Jag håller parallellt på att rekrytera och anställa ny personal för att anpassa verksamheten till den nya situationen som en kraftigt ökad kundkrets innebär.

Jag räknar med att Kapiton är i full gång igen om en vecka, eller tio dagar som mest. Senast runt den 7-8 december med andra ord.

Jag och mina nya medarbetare sliter vidare, ber om ursäkt för omaket och uppskattar allas tålamod.

Mvh
Sebastian Manitski

Vi får hoppas allt går bra för dom att få igång våran trotjänare kapiton, ser fram emot den dagen allt rullar som det ska igen :smiley:

Men om jag får gissa lite så har nog Sebastian haft det värre än oss kunder.

Vore dock najs med tätare info från Kapiton i detta läge, men nu har vi fått lite mer info idag bra bra, helst sett 1 gång i veckan iaf minst.

Jo, tycker nog att kapiton ligger i framkant (i Sverige) när det gäller att göra realtids växling. Så hoppas kapiton är på fötterna igen snart och fullt fungerande.

Idag fick jag mina bitcoins från Kapiton efter nästan 30 dagar. Bra jobbat.

Fick mina också. Bra löst, ändå bättre att värdet ökat medans dom legat där :wink:

Detta visar att Sebastian har vad som krävs - fila lite på frekvensen av kommunikation så blir detta bra.

Jag har väntat ganska länge på min insättning som fortfarande inte trillat in. Mina bitcoins som jag försökte överföra i fredags har fortfarande inte kommit fram. Hoppas verkligen att detta blir löst tills imorgon, jag börjar tappa tålamodet.

Jag fick mina bitcoins för ett par dagar sen, tog ut dem ungefär samtidigt som Kapiton först sa att de skulle ha stängt, dvs v.46, dvs ungefär en månads väntetid. Väntar fortfarande på att en insättning från ungefär samma tidpunkt ska synas.