Kan två olika personer ha samma btc adress?

Hej tänkte fråga er kloka individer här på forumet om två olika personer kan ha samma btc adress?

Hej!

Om du menar om två personer av en slump kan råka få samma adress i sin wallet så är svaret nej.

Hej!
Så det går inte att generera en precis likadan Btc adress som en annan person har i en Wallet.
Har hört att adresser genereras slumpvist men att två samma adresser från olika personer i samma Wallet går inte att ha då?

Hej
Igen så det här är inte möjligt som en jag snackar med från USA skriver
have told you that some wallets have same address but the wallet name are not the same. You can even generate new address in those different wallets that got same address so try and understand
Tack för svar.

Jag förstår inte riktigt det där citatet på engelska, handlar det om någon specifik wallet?

Om din plånbok och någon annans skulle generera samma adress så är det en (mycket allvarlig) bugg i just denna plånbok som innebär att den inte genererar sina nycklar slumpmässigt.

Jag har köpt Bitcoins från en i USA men samtidigt har jag märkt att det är precis samma adress som en annan jag oxå har köpt ifrån så vill veta om det är möjligt att plånboken kan generera samma adress eller om det är en bluff.
För han säger att plånböcker kan generera samma adress slumpmässigt men jag tvivlar på det?

Aha, så du menar att adressen som bitcoin skickats från till dig är samma adress som du tidigare mottagit bitcoin från.

I så fall skulle en förklaring kunna vara att de båda använder en onlinewallet som t.ex. Coinbase och skickar bitcoin därifrån direkt till dig. I så fall är det alltså t.ex. Coinbases adress du ser.

Hej igen
Om jag kanske kan få din mail så kan jag förklara lite närmare hur jag menar.
Med vänlig hälsning,
Filip

Oki har råkat ut för ett investeringsbedrägeri pga hot och personen som jag är i kontakt med är från USA och säger att hon kan göra en sån recovery process så därför undrar jag om det är möjligt med det som jag har beskrivit förut.
Har inte betalat henne än men som sagt en annan person som jag också har varit i kontakt med har samma Btc adress är det möjligt att adressen genereras slumpvist i plånboken eller har alla sin personliga adress som bara du har hoppas du förstår mig bättre nu.

Så vill veta om det är en bluff eller om det är möjligt?
Tack

Om du vet att du blivit utsatt för ett bedrägeri så håll hårt i de pengar du har kvar. Det här med “recovery process” kan ju bara vara ett sätt att krama ur offret lite pengar till.

Följdfråga på att ha samma adress; Så alla som använder coinbase här samma adress när de skickar till en?

Tack för svar

Hej
Så det han skriver här är fel?
This evidence is clear but like I told you before, many wallets got same address but different wallet name …for example a blockchain account and a coinbase account can have same address and you can generate new address in those two different accounts…so let her generate new address and then you work with her

Nej, så är det sannolikt inte, men i teorin skulle det kunna vara så. Jag tog bara Coinbase som ett exempel på en web wallet där du inte har kontroll över dina bitcoin och därmed inte äger själva nycklarna/adresserna som används. Om två personer vill ta ut pengar från sina Coinbase-konton skulle alltså dessa i teorin kunna komma från samma adress eftersom adressen de skickas från tillhör Coinbase.

1 gillning

Ja det här låter helt galet, att ett konto hos blockchain.com skulle ha samma bitcoinadress som hos Coinbase.

Om du vet att det är ett bedrägeri du har att göra med så håller jag med @Lollipop, skicka absolut inte några mer pengar till dessa.