Kan man betala med btc utan wallet?

Hej!

Jag är helt ny på detta och ska nu betala med btc. Måste jag skapa en wallet eller går det att bara betala direkt. I sånt fall var kan jag göra det?

Hej!

När du köper bitcoin, t.ex. här på bitcoin.se, så anger du en bitcoinadress dit dina bitcoin ska skickas. Normalt sett anger du ju då adressen din egen wallet, men det finns inget som hindrar att du istället anger adressen till den personen du har tänkt skicka bitcoin till.

/David

Lysande! Tack för snabbt svar. Då gör jag det direkt.

Det är stor skillnad på hur ofta kontanter används i Sverige och i utlandet. Här har vi samlat information och tips om betalningar i olika länder https://credit-10.com/se/monetti-logga-in/ . Bara i Europa görs i snitt fyra av fem köp fortfarande med kontanter och i andra delar av världen är det ännu mer. Ofta går det inte att betala på något annat sätt än med kontanter, särskilt på mindre orter.

Ja, mitt tips var inte ett tips om hur man kan vara anonym, utan bara ett sätt att slippa mellansteget med en wallet när man ska betala någon.

Vill man vara lite mer anonym kan man säkert hitta någon säljare på t.ex. LocalBitcoins men det ökar förstås också risken att bli lurad.