Jag undrar

hej gott folk! om företaget som har tillverkat min cold wallet går i konkurs och försvinner från marknaden helt, vad händer med mina btc och altcoins som jag har i min hardwallet? kan jag komma åt dom? kan jag återskapa / hitta dom på bolckchain/ on-chain ? är tacksam för ett svar…

Om ledger, trezor eller coldcard (coinkite) försvinner så påverkar det inte alls din hardware wallet. Du kan fortsätta använda den på samma sätt som tidigare. Så länge du har kvar walleten (eller backup av seed =24 ord).

Skriv aldrig in din seed online eller så. Om ett företag försvinner kommer säkert mkt scamms kring det.

1 gillning

Tack J.S för svaret, men om min hard wallet (Ellipal) går sönder och Ellipal företaget gått i konkurs?
Hur kommer jag åt mina btc & altcoins?
Tack på förhand

Om företaget går i konkurs spelar absolut ingen roll för om du kan komma åt dina coins. Om din device går sönder behöver du givetvis ha en backup av din seed (24 ord) för att komma åt dina coins. Då skaffar du bara en annan wallet och använder din backup av orden för att återställa din wallet.

1 gillning

Tusen tack J.S för din svar. God bless you…