Internets brist på anonymitet & köp av Bitcoins!

Hej,

Jag har länge funderat på att ideellt hjälpa köpare och säljare att göra affärer med varandra, men den viktigaste biten är att förbli anonym vid köp av Bitcoins, tanken är att man kan både mot kontant & BankgiroBetalning köpa Bitcoins.

I med detta menar jag inte att det kommer vara gratis att köpa Bitcoins, utan bara riktigt mycket billigare än vad dem svenska växlingsaktörerna tar.

Den vinst som i slutändan kommer genereras är för avsikt att skänkas till WWF.

Enl kalkyl:

Utgifter kommer att dras från vinsten.

Dem klienter som kommer handla via mig kommer inte på något sätt behöva skapa konton m.m, utan det ska vara anonymt.

Vid större köp av Bitcoins kommer ev identifikation att krävas.
En summa om över 20 000:- är väl skälig som gräns för större köp eller?

Kom gärna med synpunkter och funderingar.

Bankkonto med Bankgiro är upprättat och klart.

Kom gärna med idéer kring en orderläggning som skall vara enkel och anonym.

Bra idé!
Jag har sett flertalet personer på flashback som efterfrågat just detta (billigt+anonymt).
Jag tror dock att många som vill vara helt anonyma kommer vilja betala cash.

Lycka till och berätta gärna hur det går.

Skitbra idé. Om jag kan lita på dig så blir jag gärna kund hos dig.

Hej igen!

Vad marknaden efterfrågar är ju anonymiteten.

Vid betalning med kontanter?
Hur hanteras detta enklast för alla invånare i Sverige?

När det gäller betalning till Bankgiro, så är det endast Bankgirot som innehar en kopia på vem som gjort överföringen, då ex jag inte tänker spara kundinfo & inte heller någon form av kundloggin.

En frågeställning i vilken ordning tycker du är viktigast:

Anonymitet
Snabbt & enkelt
Bra pris

Mvh

Du har helt rätt. Jag värderar i alla fall anonymiteten högst.

Hej,
Har räknat på det och för att kunna hålla lägre priser behövs kunder som inte bara beställer 1bitcoins.
Så funderar på om man väljer ett minimumordervärde i SEK.

Ex: 3000:-

Men tycker själv att det låter aningen oseriöst.
Eller vad tycker ni?

Det kommer iaf inte till en början att hålla låga priser om det kommer små beställningar om inte klienten är redo till att vänta i en vecka på lev av Bitcoins.

Kommer isf börja med Bankgiro betalning och sedan kommer möjligheten att betala kontant genom att posta kontanter till postbox eller är det en dålig idé?

Alternativt så reggar du dig på localbitcoins.com. När det gäller att skicka kontanter så åker jag hellre iväg och träffar personen face to face. Högre belopp är helt ok. Finns ingen idé att hålla på och larva sig med hundralappar hit och dit :slight_smile:

Hej alla igen.

Nu är allt igång.

Jag har nu satt ihop följande:

Kontantbetalning Face ro Face till en början & Bankgirobetalning.

Bankgirot har inget samband med btc köpen utan är en brygga utan strand.

Köpen görs igenom ett annat konto som inte har samband med Bankgirot eller företaget som innehar Bankgirot, enbart för att kunna hålla anonymiteten på högsta klass.

Ett exempel på ett köp idag:

5Btc kostar stycket 610:- tanken är att vi tar emot betalningar och gör ett samlat uppköp per dygn.
Beror helt på hur det utvecklar sig.