Infoblad.

Jag håller på att sammanställa ett litet infoblad som kan läggas hos dem affärer som accepterar bitcoin för att svara på dem absolut vanligaste frågorna. lägger ut en tidig utgåva här som inte är helt färdig för dem som är intresserade och tar gärna emot förslag på innehålls-ändringar. Kommer designa den och göra den fin lite senare.

monsterbitar.se/~jonas/bitcoin_infoblad.pdf
monsterbitar.se/~jonas/bitcoin_infoblad_alt.pdf

bra initiativ!
En reflektion bara… Om man snabbt vill förstå vad bitcoins är kanske man inte orkar läsa genom 2 a4 sidor med text. Man skulle kanske kunna börja med några huvudrubriker som besvarar frågorna med max 1 mening och därefter gå lite djupare (även om texten i sig var väldigt enkel och lättförstådd). Det är såklart bara min tanke. Annars tycker jag att det var bra text och lätt att förstå!

Jag planerar att göra både kortare och längre versioner. Avsikten med detta infobladet är att lämna hos företag som accepterar bitcoin som betalning så att om en kund frågar vad det är kan dem ta ett papper istället för att hålla upp kön.

Jag hoppar också på idén med att ge en paperwallet som julklapp.

Informationsbladet är utmärkt! har du gjort något mer material som jag kan använda?

Det har tyvärr blivit lite ont om tid för göra mer material, blev sjuk i nästan en vecka och har lite deadlines på jobbet. Tar nya tag i början på nästa år. :slight_smile:

Har lagt upp en alternativ design för samma text, skrivs ut liggande och viks i tredjedelear:
monsterbitar.se/~jonas/bitcoin_infoblad_alt.pdf