Ielitestrategies.com känner ni till dessa?

Hej! Jag har en fundering om bolaget ielitestrategies som finns på www.ielitestrategies.com. Någon som har arbetet med dessa innan? Någon som har någon information?

Jag har varit i kontakt med dem men innan jag går vidare så söker jag mer information då jag inte hittar något på nätet om dem.

Undrande nystartad spekulant

Hej!

Jag har aldrig hört talas om dem och hittar ingen direkt info om dem heller så jag skulle vara försiktig. Vill du helt enkelt köpa bitcoin och/eller andra kryptovalutor så finns det många välkända och etablerade alternativ jag skulle kolla på istället, såsom t.ex. bitstamp.net eller kraken.com.

Sen går det förstås också att köpa certifikat på Avanza om du inte vill äga kryptovalutor men ändå spekulera i dess värde. Se: https://www.bitcoin.se/certifikat

Hej D.H

Tack för snabbt svar. Jag blev hänvisad av en kollega som använt dem sedan Januari och det har gått väldigt bra för henne. Hon fick nys om dem via ett av Tony Robbins seminarier där han själv sa att de var bra.

Men deras hemsida är lite lurig. Adressen under kontakt är i Gibraltar, telefonnumret är från Estland och domänen är skapad i Ukraina. Jag pratar med en Scott via Skype och han hänvisade mig till Bitpanda där jag skulle göra en legitimation med uppvisande pass. Jag fick då allt klart via Bitpanda att jag kunde logga in sen ska man lägga in pengar där för att sedan föra över till Ielitestrategies Wallet.

Jag tycker det låter mystiskt. Några frågor:

• Vad är deras relation till Bitpanda? Nåt officiellt samarbete eller varför säger de att man ska gå via dem?
  • Vad är det egentligen IES erbjuder för tjänst? Ser ut som en sorts fond som investerar i kryptovalutor?
  • Har din kollega faktiskt fått ut pengar igen?

Med tanke på den stora mängden bedrägerier som finns inom det här området så skulle jag tänka mig för väldigt noga innan jag skickade pengar till en okänd aktör på det här viset. Tror du på att kryptovalutor kommer att öka i värde så köp då dessa kryptovalutor själv. Skicka inte dina pengar till någon som ska “ta hand om dem åt dig”, speciellt inte till något helt okänt företag.

Jag tycker också det låter mystiskt men jag har ingen kunskap om detta så jag uppskattar all hjälp.

• Vad är deras relation till Bitpanda? Nåt officiellt samarbete eller varför säger de att man ska gå via dem?
    Bra fråga, ska ta reda på mer

• Vad är det egentligen IES erbjuder för tjänst? Ser ut som en sorts fond som investerar i kryptovalutor?
    De förvaltar insatta pengar och via deras algoritm så hedgar de eller vad det kallas. Helt enkelt förvaltar de bitcoinsen.

• Har din kollega faktiskt fått ut pengar igen?
    Min kollega har en stor summa via deras portal, 7 siffrigt och ja hon har tagit ut pengar

Ja kan förstås inte säga något säkert men en snabb googling ger följande information.

• ieselitestrategies.com har 1 review på scamadviser.com. Denna säger att det är en scam och att de bytt namn från tidigare ieselite.com. Frågan är varför man skulle byta från ett kortare domännamn till ett längre och svårare. Känns som en varningsflagg.
  • ieselite.com har också 1 review på scamadviser.com. Denna säger att det är en scam.
  • Ingen av de två domänerna har tillräckligt mycket trafik för att någon relevant data ska visas på Alexa. Jag skulle nog vilja att ett företag som ska ta hand om mina pengar åtminstone har nån sorts webbtrafik.

Vill också avsluta med detta. Även om dessa personer är helt ärliga och tänker göra sitt bästa för att förvalta dina pengar, fråga dig vad det är som gör att du tycker att de är rätt personer att göra detta. Vad är det som gör att de kan göra det bättre än du själv? Vi vet inte ens vilka människorna är, visst? Och jag hittar inga recensioner eller kommentarer om dem online. Det enda vi säkert vet om dem är att de kan göra en hemsida. :slight_smile:

FYI: Uppdaterade titeln på denna tråd för att göra det lite tydligare vad den handlar om.

Done!

Så jag har fått hans CRD vilket är CRD # 5281679 och kollar jag på https://brokercheck.finra.org så finns han.

OK, ja det kanske minskar risken att det är en ren scam i alla fall. Sen kvarstår ju fortfarande frågan om det är någon som man vill ska förvalta ens pengar.

Jag kan tycka att det märkligt att sidan inte någonstans nämner personen bakom det där numret, “Scott Lawrence Anderson”, eller hans företag. Kontaktadressen är som du själv nämnde i Gibraltar.

Jag har också blivit introducerad till detta med hänvisning till Tony Robbins affilierade sajt. (förmodligen av samma person).

Personen, som jag har förtroende för (även om trovärdiga personer med gott omdöme givetvis också kan bli lurade) har tagit ut beloppet hon satsat och mer därtill. Jag har kontakt med nämnde Scott Anderson och har gjort en liten investering som har gått bra och jag har fått ut pengar utan problem.

Jag gjorde det för att testa systemet och det funkar, iallafall när det gäller små belopp. Personen som tipsade mig har fått ut större belopp enligt egen utsago. Jag tycker det verkar skumt, men som sagt det har funkat för mig. Jag skulle nog inte satsa alltför stora belopp dock.

Det vore intressant att höra andras erfarenheter, personer jag pratat med säger att vissa broker firmor betalar ut avkastning när du satsar ett lågt belopp och sedan när du sätter in en stor summa försvinner pengarna. Jag har hört det från 2 av varandra oberoende källor. Mer kunskap än så har jag inte om detta.

Ja jag håller med, hade varit bra om vi tillsammans hade fått fram mer information. För man vill ju inte att någon ska förlora så stora summor. Jag har i alla fall varit i kontakt med finra på https://brokercheck.finra.org/ och han finns där dock finns inte firman I.E.S eller ielitestrategies och när jag ringer Finra så behöver de ett CRD nummer för firman för att gå vidare. Allt är alltså ok med personen Scott men inte firman i detta skede. Dock kan vi inte heller få bekräftat att det är Scott vi pratar med.

Sprid vidare, vi måste få mer information om firman I.E.S eller Ielitestrategies eller ieselite

Hej,
Jag har haft och har fortfarande med dem att göra sen i december. Jag är ekonomiskt bankrutt tack vare den Scott Andersson!
Han lovade massor, skickade certifikat från Tony Robbins, fick mig att investera alla mina sparade pengar, fick mig att ta lån, skaffa massa kreditkort och andra krediter. Det gick bra ett tag men plötsligt säger Scott att hans Linkedin konto har blivit hackat och att jag måste radera alla dokument från IES och honom. Jag tradade och gjorde 3000000 dollar. När jag kontaktar honom dagen efter säger han att hemsidan var var underhåll och att de skulle ha kontaktat alla kunder. Jag hade inte fått något meddelande om det och säger det till honom. Han står ändå på sig. Jag säger att det är konstigt att det inte stod något på hemsidan och att det var konstigt att jag kunder trada fast sidan blev underhållen. Han svarar inte på det.
När jag kommer hem från jobbet har han dragit alla pengar! Jag kontaktar honom och är förbannad men han säger fortfarande att det är som det är. När jag berättar att de pengarna hade jag tradat under flera dagar, alltså inte bara under den dagen som han säger att hemsidan var under underhåll så säger han att han ska kolla upp det och ringa tillbaka. Det gör han inte…
Där börjar jag spela in alla samtal. När jag vill ta ut en dela av mina pengar säger han att jag måste betala en avgift först vilket han aldrig hade nämnt. Han säger att han hade sagt det. Ord mot ord alltså. Jag betalar avgiften med lånade pengar och vi bestämmer en träff för att ta ut pengarna. När vi träffas säger han att jag måste nå en trading volume innan jag kan ta ut mina pengar. Ännu en sak som han aldrig hade nämnt. Han säger att jag kommer att bli kontaktad av en kollega (Ben Thomas) och han ska säga vad jag ska göra. Jag följer hans direktiv men börjar förlora pengar. Jag börjar bli orolig men han säger att det är lugnt och att vi ska fortsätta. Rätt som det är har jag förlorat alla mina pengar! jag är som i en dimma oc börjar skrika och han säger att Scott kommer att höra av sig till mig vilket han inte gör. Jag försöker fortfarande få ut något av pengarna men de kommer hela tiden med undanflykter. Jag har polisanmält utan resultat. Kontaktat Ekobrottsmyndigheten också utan resultat! Jag har sålt min lägenhet och kommer att påbörja en skuldsanering. Mitt liv och allt som jag hade byggt har raserat.
Snälla sprid så att ingen annan råkar illa ut!

Jag fick också några småbelopp i början. Som jag skriver nedan såg allting bra till en början…

Leandro skulle du kunna ringa mig på 0707-88 71 11

om en stund

rRinger om en stund. ska äta min gröt

Har du ätit upp din gröt Leandro?

försöker ringa

Nu kan du ringa.

Hej Jonas!
Har du haft samtal med Ekobrottsmyndigheten?