Hur ska jag göra för att öppna ett Blockchain-konto. Nybörjare

Jag har blivit lurad av ett företag att köpa bitcoin genom dom. Nu finns mina bitcoin på Blockchain men jag kommer inte åt dom förrän jag har öppnat en plånbok där.
Hur ska jag gå till väga? Jag behöver noggrann vägledning för jag har provat att göra det själv men jag har misslyckats varje gång.
Kan någon med vetskap förbarma sig över mig och hjälpa mig personligen, typ via Anydesk eller liknande?
Mvh/Gunnar Ahlgren

Hej Gunnar,

Det här låter väldigt konstigt och jag är rädd att någon försöker lura dig igen.

Att skapa en plånbok på blockchain.com (om det är det man syftar på) är busenkelt, du behöver bara ange en mejladress och välja ett lösenord här. Jag är dock väldigt skeptisk till att du nu skulle vara på väg att få dina pengar.

Vad heter företaget som lurat dig att köpa bitcoin genom dem?

Dom hette Pro Capital Markets och enligt utsago från någon myndighet så sitter en del av herrarna bakom galler för att ha lurat fler än jag. Jag skickar med en skärmbild från Blockchain där dom lät meddela att något företag hade försökt komma åt mina bitcoin men Blockchain misstänkte att det var något som inte stod rätt till och såg till att frysa mitt konto. Det gick inte att bifoga någon bild i det här meddelandet, följande är det som blev när jag klickade på “ladda upp” (upload://iHmXRLU37Fixt9QeWaQkmN3rUwi.jpeg))
Mvh/Gunnar

Hej Gunnar har du Wickr, så kan jag försöka hjälpa dig, Dock låter det som dem försöker scamma dig igen,

skriv din Wickr, så kan jag göra ett försök att hjälpa dig

Mvh

Jag är nybörjare och vet inte vad Wickr är för nåt.

har du facebook ?

Vad heter du där, samt vad har du för profilbild så kan jag skriva där till dig

Heter Gunnar Ahlgren och står med lurar på vid sidan av min skolskjutstaxi.

Hittar ej någon med Lurar vid sidan av en skolskjutstaxi som profilbild ?

Lite osäker på vad som gick fel där @Flatis. Laddade du upp bilden från din egen dator? Det står sådär i texten men du bör se bilden till höger i förhandsgranskningen.

Mejla annars bilden till mig på david@bitcoin.se så kan jag lägga in den i ditt inlägg här.