Hur köper jag Bitcoin i Sverige i oktober 2020?

Hej!

Jag har försök köpa Bitcoin genom Swedbank till Coinbase, men transaktionen gick inte igenom då Swedbank har stängt den möjligheten. Så jag vände mig till Safello istället för att göra ett inköp genom BankID och Swish från mitt Swedbank-konto, men även det misslyckades. Jag hittar ingen information på nätet om att Swedbank skulle ha stoppat affärer med Safello, men jag misstänker att så är fallet?

Så min fråga är, hur kan jag gå tillväga för att köpa Bitcoin i Sverige i oktober 2020? (Med hänsyn till rådande restriktioner, som t.ex. de jag redogjort för ovan.)

2 gillningar

Gick det inte att utföra Swishbetalningen alltså? Fick du nån typ av felmeddelande då?

Jag har inte heller hört något om att Swedbank skulle blocka Safello.

1 gillning

Jag kan sälja till dig via swish / banköverföring om du är intresserad,

Skriv din Wickr / telefonnummer så kan jag slå en signal,

:slight_smile:

hej jag skulle vilja köpa bitcoin, vart bor du och hur kan vi göra ett säkert byte här är min wickr du kan nå mig på.
danysmokes

Ja, jag fick ett felmeddelande och en uppmaning om att kontakta min bank… Jag testade att handla med bankgiro och fick samma resultat där…

Tack, men jag är inte intresserad av att köpa Bitcoin direkt av privatpersoner.

1 gillning

Byt bank :sweat_smile:

Jag har själv Swedbank och de har helt klart något emot crypto. Min sambo har Handelsbanken och där ifrån går att interagera med cryptoköp.
Det utan tvekan bästa stället att köpa BTC på är Swissborg. Ladda ner deras app. Men Swedbank har gjort så att man inte kan lägga till dem som betalningsmottagare. Så vad jag gör är att föra över pengar till Revolut, för att därifrån föra över till Swissborg. Vill du kan du köpa crypto redan på Revolut, men inte alls lika förmånligt.

1 gillning

Revolut är bra för köp men haft problem vid sälj, ställer massa frågor… haha

Bli medlem hos Swissborg och skicka vidare pengarna dit då. För väl på Swissborg kan jag (efter att jag tjänat massa pengar på krypto) konvertera crypto till SEK igen, och sedan skicka det direkt till mitt bankkonto från Swissborg.
Vill du prova så använd gärna min affiliate-länk så får vi båda chansen att erhålla 100 Euro:

På vilket sätt är Swissborg bättre än coinbase eller Kraken? Jag är inte kritisk, jag är nyfiken.

På coinbase handlar jag till extremt låg avgift (0.5%) och kan ta ut bitcoin utan avgifter. Och med SEPA är det väldigt billigt och snabbt att sätta in pengar. Det enda som är segt är att det itne går att göra stående utlandsbetalningar, utan man måste manuellt göra varje överföring.

1 gillning

Många som haft liknande bekymmer vad jag förstått. Det gamla bankerna har gjort det svårt för folk som är sena på bollen att hänga med. Varje gång jag tittar på Bitcoins pris blir jag lika arg på att jag inte letade fram en lösning tidigare. Nu är det väl för sent att hoppa på…