Hur föra över pengar (större summor) till coinbase lättast?

Hej!

Jag är 56 år gammal och tänker bygga upp en portfölj (som ska få växa i +20år) till mina barn och barnbarn. I portföljen så tänkte jag lägga till bland annat Bitcoin och Ethereum för framtiden. Jag har läst på och tänker förvara dessa i en hard wallet m.m för ökad säkerhet.

Problemet som jag har är att jag inte hittar hur man kan föra över till Coinbase i detta fall (har provat ett konto på Bitstamp också, men samma problem där). Jag har Swedbank och har läst att dom blockerar överföringar till Coinbase. Jag har också provat via en app som heter Revolut, men Coinbase vill antingen ha bank eller kortbetalning, och jag får det inte att fungera via Revolut heller. Pengarna åker iväg, men hamnar aldrig på mitt Coinbasekonto (bara provat små summor).

Hur gör ni för att föra över pengar till Coinbase? Någon som har erfarenhet av att föra över “större summor”, jag tänkte tot minst lägga till 1st BTC i portföljen.

Hjälp en gammal man!

Mvh
CW

Jag har aldrig använt Coinbase men jag har lyckats överföra pengar från Revolut till den svenska exchangen Trijo flera gånger. Ett av få sätt som fungerar för mig. Överför med en SEPA överföring och det kommer fram nästa bankdag.

Jag har SHB och där är det inga problem att föra över med SEPA (utlandsbetalning). De ringde mig första gången för att kolla så jag inte var lurad typ. Sen bara funkat bra att skicka mer.

Swedbank, länsförsäk och ica är väl de sämsta bankerna på detta som jag förstått.

PayPal
Via PayPal, kan gå på någon väg. Fungerar utmärkt med kreditkort/bankanslutning/sätta in på PayPal, & betala euro. PayPal kan växla pengar(“fysiska”) tex sek/gpb/eur automatiskt vid överföring.

På Binance marknad går det att byta(köpa) stora belopp. Alla möjliga tjänster att betala med. Hen får ha lite tålamod att byta nära realtid valutakurs.

Mvh Petter

Hej,
ett enklare alternativ kan vara att köpa BTC eller ETH “tracker” på ditt Avanza- eller Nordnetkonto.

Info från Avanza: “Bitcoin XBT och Ethereum XBT är certifikat som har som målsättning att följa utvecklingen av priset på Bitcoin/Ethereum. Certifikatet handlas på Stockholmsbörsen First North och ges ut av XBT Provider.”

Mvh
Christian
Kryptostugan - vägen till miljonen i Kryptovaluta

Jag rekomenderar starkt att köpa via localbitcoins.com. Sedan för du över dina btc till önskad wallet. På localibitcoins.com kan du köpa via swsih alternativt banköverföring av privatpersoner. Skicka ett meddelande om du behöver hjälp.