Hjälp mig komma igång guide

hej skulle att någon här hjälper mig att komma igång

kan någon steg för steg hjälpa mig vill ha hjälp snälla

behöver bitcoins jag känner mig lite efter och blir mest snurring i skallen när jag

läser på om allt :smiley: så skulle behöva en steg för steg guide for dummies :unamused: :slight_smile:

Om du verkligen vill lära dig tycker jag du ska skaffa dig din egen wallet. Vad använder du för operativsystem?

EDIT Vi borde sammanställa en komma igång guide och göra den sticky i forumet, eller på bitcoin.se, vad tycker ni andra?

vilken rekomenderar ni
jag har windows 7 64 bit

Du kan väl börja med bitcoin-qt

bitcoin.org/en/download

Den här walleten laddar ner hela blockchain och det kan ta ett tag innan den är helt nerladdad. Nu kan du skicka och ta emot bitcoins till vem som helst i världen. För att få bitcoins så köper du antingen av någon personligen eller via en växlingssajt som mtgox, alternativt får betalt av någon för tjänster som du utför.

Jag skulle utgå härifrån: bitcoin.org/en/choose-your-wallet

Peka på de olika klienternas symboler längst ner på sidan så får du en sammanfattning.

Att välja bitcoin-qt ger färre funktioner och tar lång tid innan man kan använda, och tar upp löjligt mycket utrymme på datorn.

Visst skulle det vara bra med en sida på svenska om att välja plånbok, men jag skulle föreslå att någon engagerar sig i att översätta bitcoin.org snarare än att skriva en ny; bitcoin.org finns ju redan på ett antal andra språk.

Om du har en Android så verkar den här appen riktigt bra

play.google.com/store/apps/deta … ach.wallet

[quote]Du kan väl börja med bitcoin-qt

bitcoin.org/en/download

Den här walleten laddar ner hela blockchain och det kan ta ett tag innan den är helt nerladdad. Nu kan du skicka och ta emot bitcoins till vem som helst i världen. För att få bitcoins så köper du antingen av någon personligen eller via en växlingssajt som mtgox, alternativt får betalt av någon för tjänster som du utför.[/quote]

ok har laddat ner plånboken hur gör jag nu enklast för att köpa och få över pengar till min plånbok ?
vad blir nästa steg ?

ok har laddat ner plånboken hur gör jag nu enklast för att köpa och få över pengar till min plånbok ?
vad blir nästa steg ?[/quote]

Du kan försöka hitta någon som vill sälja bitcoins till dig på kapiton.se

ok skapat en konto på kapiton.se

så vad blir nästa steg för att köpa och få in bitcoin till min plånbok ?
hur gör ni när ni köper bitcoin och hur långtid tar det innan man har dom på kontot ?

1. Skicka pengar till kapiton så att du kan tradea
  2. Köp bitcoins
  3. Skicka dem från kapiton till din wallet

ok skickat in pengar till mitt kapiton konto ser att jag har fått in dom !vad blir nästa steg tänkte köpa bitcoin fast ej en hel bitcoin bara en del av ett bitcoin sen hur gör jag för att föra över bitcoin till min plånbok ?

Kapiton är ett vinstdrivande företag och du är deras kund och hjälper dig helt säkert med dina frågor.

Hela den här tråden är ett fantastiskt exempel på varför bitcoin inte kommit i bredare användning än…

Jag skulle vilja säga till någon nyfiken: “Gå till den här sajten, betala in lite pengar med ditt visa-kort så har du bitcoins på plånboken där. Vill du föra över till en plånbok på din egen dator så lägger du in din adress i “skicka till” på den webbsidan. Där kan du också betala direkt till en butiks adress.”

Varför ska det behöva vara svårare än så?

Man får gå in på Handla →Köp och där lägga ett erbjudande om att köpa en viss mängd bitcoin för ett visst pris; rimligen ett pris som ligger enligt marknadsvärdet. Sedan får man vänta tills någon vill matcha din order med en säljorder…

Löjligt krångligt!

Håller med dig fiddur. Det är onödligt krångligt, men det är många som jobbar på infrastruktur just nu och det kommer garanterat nya och bättre sätt så småningom. Du kan alltid bidra själv :slight_smile:

Jag bidrar med mina snillrika (eller snarare uppenbara) förslag här ;D

(…och genom stöd för bitcoin i textalk webshop…) Har tyvärr inte tid att ta på mig fler projekt på fritiden just nu…