Hjälp! Dubbelspendering, typ.

Tja!
Verkar ha skapat ett problem å vettikatten hur jag löser det. Söker nu hjälp!
Har i åratal haft mina BTC i Multibit Classic Wallet. Inte optimalt eller säkert, jag vet.
Nu har jag tagit tag i det och öppnat Elekctrum Wallet’s och skulle börja sätta över bitcoin och sprida dem i olika wallets etc. Dock hände något redan i MultiBit Classic då flera Bitcoin på något vis (till synes) “dubblerades”.
Från start hade jag X-antal och plötsligt visades X + ca 10BTC.

Jag tänkte att det där reder sig säkert efter synkronisering med nät. Men Nej inte hände det.
Då tänkte jag att det måste ju reda ut sig när jag skickar över dem till resp. nya wallets i Electrum och “systemet” upptäcker att de ca 10BTC är “falska” så att säga. Jag trodde nog att dem bara skulle “trilla bort”.

Dock hände det värsta. Flera av mina faktiska BTC verkar också försvunnit i dessa transaktioner (delade upp och gjorde flera transaktioner enl. rekommendation). Den första transaktionen gick fint, verifierades och la sig rätt. De två senare står det “Unconfirmed parent” på. Vilka som sagt innehåller totalt ca 10BTC som är “falska” men samtidigt en stor del som inte är det.

Någon som vet hur det fungerar? Kommer det att lösa sig automatiskt genom att bara vänta längre? Tips och idéer mottages varmt!

Stort tack!

Om du länkar oss till transaktionerna på en blockkjedjeutforskare så kan vi få mer detaljerade svar, men vad det verkar vara i mina ögon är att din plånbok börjat med ett helt belopp, som vid split blivit som följande:

Första gången du skickade gick en del till tänkt mottagare, och en del till en nygenererad växeladdress. Andra gången gick det från växeladdressen till mottagera och en del till en ny växeladdress, och denna har ännu inte bekräftats. Varje efterföljande transaktion har fortsatt i samma stil och byggt en kjedja med transaktioner som alla är beroende på varandra, och rimligen bör dem förr eller senare antingen bekräftas, eller om avgiften inte är tillräcklig, slängas och därmed vara spenderbara igen. (men det är isf osäkert hur din gamla plånbok hanterar detta)