Helt opålitlig estimering vid köp

Varje gång jag beställer här är estimeringen helt fel, köpte för en tusing idag. När jag börjar säger den att jag ska få 0,093~, nästa sida in 0,092~ och slutligen när jag väl gjort köpet får jag 0,091~. Hur kan det konstant bli så fel? Går jag tillbaka till första sidan med samma tusing säger den åter igen 0,093~. Är detta något lurendrejeri för att få sidan att se ut att ha bättre BTC/SEK i jämförelse med andra sidor? Hur funkar det med retur av valutor? Inte sälja utan häva ett köp, om jag skickar tillbaka mina bitcoins kan jag få tillbaka mina pengar då? Är ju inte överdrivet mycket pengar men blir ju en del i längden när man konstant blir lurad på vart jag hittar bästa BTC/SEK.

Hej!

Så ska det förstås inte vara. Låt mig kolla upp detta med Safello som hanterar köpen så återkommer jag så snart jag vet vad det beror på.

Hej igen!

Det som skiljer mellan första steget och vad du verkligen får ska endast vara avgiften som bitcoinnätverket tar ut. Denna är inte medräknad i första steget eftersom det inte går att räkna ut i förväg vad den kommer att bli men brukar vara väldigt liten. Jag är inte säker på hur det kan ha ändrats mellan steg 1 och steg 2 - har aldrig sett detta - men om det händer igen, ta gärna screenshot på varje steg.

Om du loggar in på safello.com och kollar ditt kvitto där så bör det framgå exakt vilka avgifterna var. Du får gärna skicka detta kvitto till mig också (privat meddelande här på forumet) om du vill att jag kollar på det!

/David

Jo har hänt varje gång jag köpt av er så kan nog säga säkert att det kommer hända igen. Men man blir ju lite sugen på att inte köpa igen, vet ju inte riktigt vad man får för pris och om man försöker pressa BTC/SEK känns det ganska opålitligt. Skickar ett privat meddelande nästa gång med print screens.

Något annat man blir lite nyfiken på är att jag betalar 7% avgift men ni kan endå inte räkna med transaktionsavgiften när jag köper av er?

Hur skickar jag ett privat meddelande?

Tack för feedbacken, jag vill definitivt att avgifterna ska vara så tydliga och transparenta som möjligt så ska kolla vidare på detta med Safello som levererar tjänsten åt oss.

Hur skickar jag ett privat meddelande?

Klicka bara på mitt namn så ska du ha en knapp där nu som heter “Meddelande”.