Har jag missat bitcoin cash?

Hej!

Jag har bitcoin hos btcx.se. Jag missade att överföra mina bitcoins till en annan plånbok innan 1 augusti. Jag hade ganska dålig koll på hur all detta fungerar. Finns det ingen möjlighet att få mina bitcoin cash på något sätt? Jag har pratat med btcx kundservice och det kändes som att de säger till mig: ‘‘Du får skylla dig själv för du hade ingen koll!’’.
Har ångest pga detta. Det är en del pengar som man missar ju.

Tack på förhand

Kontakta dem skriftligen och om dem beter sig odrägligt, visa deras svar här.

en bitcoin är inte hel utan sina forks :slight_smile:

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara.
Här är deras svar:

1. Jag frågade dem här om hur jag kan få mina bitcoin cash.

”Hej,

Om du har förvarat dina bitcoin hos oss finns tyvärr ingen möjlighet att få tillgång till bitcoin cash. Man behövde förvara sina bitcoin i en wallet där man hade tillgång till sina privata nyckler för det vilket inte är möjligt genom vår wallet.

Vänligen,
btcx”

1. Här fråga jag dem om det finns något annat sätt att kunna få dem.

”Hej.

Nej det är för sent vid detta tillfälle eftersom bitcoin cash redan forkat, du måste ha haft dina bitcoin i en plånbok med privata nycklar när nätverket för bitcoin cash skapades.

Mvh
Btcx”

Jag känner mig dum. Man borde ha koll på sådant men som sagt så är jag dålig när det kommer till sådana grejer.

Lider med dig. Ångrar också bittert all kontakt med btcx. Visst man kan tycka att man borde vara mer påläst, men btcx, ”sveriges första och bästa tjänst” var min första kontakt med bitcoin och även jag lurades in i att använda deras ”wallet”. Hur man nu ens kan kalla det en sådan utan att ge tillgång till de privata nycklarna? Det är ju att blåsa sina kunder på själva kärnan av kryptovaluta och kan knappast kallas seriöst. Att vilseleda någon för egen vinning är själva definitionen för bedrägeri och enda anledningen till att deras så kallade wallet existerar överhuvudtaget är ju för att kunna kränga mer bitcoin till dåligt pålästa.

Jag ångrar jättemycket att jag köpte från dem :frowning:
Så du menar att bitcoins som jag har hos dem är inte ”riktiga bitcoins”?
Känner du till någon bra plånbok som du kan rekommendera?

Jag ångrar jättemycket att jag köpte från dem :frowning:
Så du menar att bitcoins som jag har hos dem är inte ”riktiga bitcoins”?
Känner du till någon bra plånbok som du kan rekommendera?

Precis. Du har bara en inloggning hos btcx där de skriver att du har en summa bitcoin. Förhoppningsvis har btcx riktiga bitcoin till alla sina användare. De skickar ju dem till din plånbok när du gör ett uttag.
Du kan prova Electrum, Mycelium eller Ledger t.ex.