Handla hos Overstock.com!

Bra nyheter för oss. Den stora e-handlaren Overstock.com tar emot bitcoins som betalning för sina prylar.
Såg snabbt att de levererar internationellt till många länder, bland annat Sverige. Riktigt positivt tycker jag.

Edit: Efter lite sökning visar det sig att än så länge är det bara inom USA man kan betala med bitcoins. Internationell betalning med bitcoins är under arbete.

Det var en trevlig överraskning att Overstock var så heta på gröten! Jag tänkte göra lite inköp där men får vänta tills dom släppt på internationella beställningar.

Jag bläddrade lite bland grejerna och reagerade på att det verkar vara dyrare än andra ställen på nätet.

Ja de kan nog tjäna en rejäl hacka om de tillåter resten av världen handla med bitcoins, vi är ju inte så bortskämda med handlare som accepterar krypto. Amerikanerna kan ju tex redan handla på amazon genom att köpa giftcards på Gyft för bitcoins. Men problemet för oss svenskar är att man får betala tullavgift när man handlar från USA. Har hänt mig när jag handlat från Amazon.com ett par gånger (men inte alla gånger!?) så numera handlar jag mest på amazon.co.uk.