Förlorad Telefon med wallet

Hej alla! Jag blev bestulen på min iphon med Bitcoin.com wallet. Jag laddade ner samma app på min nya telefon, (Samsung A6+) och skrev in min ordfras på 12 ord men det blir error ,phrase is invalid. Någon snäll som kan hjälpa mig? Mvh Pelle

Att du får felmeddelandet invalid istället för en tom plånbok tyder på att lösenordsfrasen skrivits in felaktigt. Bitcoin.com är lite mer känslig än andra plånböcker eftersom den inte verifierar varje ord som t.ex. Mycelium gör. Du kan prova en annan plånbok där du får skriva några bokstäver och sedan välja rätt ord i en lista. Då är risken mindre att det blir fel vid inskrivningen.

Tack för ditt svar,jag trodde att man var tvungen att ladda ner samma app! Var verifieras min ordfras? Jag trodde det var på Bitcoin .com. (svåra att ta kontakt med).Om jag laddar ner Mycelium på min nya telefon,ska man skapa ett nytt konto först och sedan importera den gamla walleten eller ska jag skriva in min gamla ordfras direkt?

Tack så gryyymt mycke för ditt svar Svalmannen!! det var en felstavning av mig på ett av orden.Du e min favorit för alltid!!!