Föreläsning om Bitcoin på handelshögskolan

eventbrite.com/event/8609640667/

Lär bli intressant. :slight_smile:

Ser mycket fram emot detta, nu är det dessutom fulltecknat. Fler här som ska dit?

Jag vill dit men det funkar inte i praktiken antar jag :slight_smile: dels för att jag inte anmälde mig i tid och dels för att det möjligtvis krockar med en praktik som börjar nästa vecka.

Update: Ser ut som en plats blev ledig(“You’ve made it off the waitlist!”), det är bra. Då ökar sannolikheten till att jag kan närvara.

Vi är 3-4 st från Stockholm Makerspace som ska dit. :slight_smile:

Jag kommer vara där

Hade inte tänkt stanna, men jag gick på middagen även fast jag inte hade bokat nåt(frågade arrangören om det gick bra, och det gick jättebra för några hade avbokat). Kul att få träffa Bitcoin intresserade :slight_smile:
Fick också lära mig mer om hur folk växlar Bitcoin med andra valutor och hur tillit eller ‘trust’ fungerar. Wow, det var värt att närvara! Kul att jag fick chansen! :slight_smile:

Sidospår: om jag minns rätt så är makerspace en benämning på en 3d-printer community och i så fall, har ni möjlighet att sälja utskrivna delar till en reprap eller liknande mot bitcoins?

Är det någon som vet om det finns en version med undertexter för denna videon: livestream.com/sseresearch/video?clipId=pla_fcc73bdb-1545-4046-b979-3dfa45c39576?

Jag har problem med min hörsel och när dem gör personerna som talar till små miniatyrer i hörnet har jag svårt att hänga med på vad folk säger. Om undertexten är på svenska eller engelska är inte viktigt för mig men jag föredrar alltid texter på originalspråk om möjligt.

Nja, vi jobbar med mer än 3D-printing. Oklart, kanske att enskilda medlemmar kan ställa upp. Fråga i forumet (makerspace.se/forum), eller på #makerspace.se@freenode.

Back on topic: That was fun, även om man redan hade koll på det mesta. Verkade också som att han som snackade om altcoins var där för att marknadsföra sitt företag. Han var inte heller så tydlig med att ripple inte var decentraliserat, vilket nästan är ett krav för att en virtuell valuta ska fortsätta att existera. Pratade lite snabbt med Jon Matonis om detta och han höll med. :slight_smile:

Läste om Ripple nån gång, kom ungefär 4-5 rader in på texten och sen stog det att ripple inte var decentraliserat och att valutan/smörjmedlet XRP ägs av en enskilld part.

Trodde nästan det var ett skämt först, men uppenbarligen lever det fortfarande.