Flöde med nya handlare

Det är så få handlare i Sverige, så jag skulle gärna se någon sorts notifikation när det dyker upp en ny i listan.

Om handlare skulle läggas upp som en liten artikel med presentation och kommentarsmöjligheter vore det ännu bättre, så kan man skriva sina erfarenheter från köp där mm.

Bra idé! Ska börja lägga upp det antingen som ett inlägg på huvudsidan eller som en ny tråd här på forumet för varje handlare.

Under Handlare tycker jag att du ska ta bort Erikas Garderob och Hilmas Pyssel eftersom de inte längre verkar ta bitcoin. Lägg istället till jajo.it :slight_smile:

Hej D.H.

Det var längesen du gjorde nån uppdatering av Handlare här på sidan, eller ens något inlägg i forumet under 2015? :confused: Kan du ändra handlarsidan till någon slags Wiki eller ge någon annan mer aktiv användare behörigheter att ändra? :slight_smile:

Till exempel butiker som borde tas bort:
Apuliens Smak
Erikas Garderob
Grillhouse.se
Hilmas Pyssel
KnCMiner

Varning för Pizza24.se som tar nästan dubbla priset när man betalar med Bitcoin. Ta bort den helt?

Lägg till biobiljett.com och christersharvard.se/priser/

huh? tar pizza24 nästan dubble priset? Dem har inga pizzerior här i Göteborg men förut tillät dem mig att beställa från partille och då var det rimliga priser. Dem kanske har fått sin växlingskurs fel eller nåt…

De har två pizzerior i Göteborg. Ja, när de började ta Bitcoin var priserna rätt och jag har beställt flera gånger men för ett år sen eller mer ändrade de på växelkursen. Jag har kontaktat dem om detta men de svarar inte :confused:

Om jag lägger mat för 100 kr i varukorgen och väljer att betala med Bitcoin så vill de ha 0.08542878 BTC vilket för tillfället är 185 kr.

Hej!

Ja jag har varit lite frånvarande tyvärr. Hur som helst, angående handlare är det bara att mejla mig så brukar jag fixa det. Jag har lagt till några stycken som jag fått mejl om men jag har inte själv nån vidare koll på om någon slutar ta bitcoin eller försvinner så jag behöver hjälp där. Att göra själv ändringen är dock simpelt, bara jag får reda på det.

Går igenom och fixar det du påpekar nu direkt. Tack för hjälpen!

Vänta nu. Grillhouse.se tar nu Bitcoin igen! Haha struligt. Kan du lägga tillbaka den igen? :wink:

Tjena Bitcoin.se medlemmar :slight_smile:

Vi på restoreit.nu testar nu med BTC betalningar i vår webshop. Vi är mest inriktade på service av mobiltelefoner, surfplattor och datorer, men vi sysslar även med försäljning genom vår fysiska butik och nu även via webben.

Vi säljer mobiltelefoner, fodral, skydd och diverse tillbehör. Kika gärna in på hemsidan, och om ni är sugna på att handla något så tveka inte att prova på med Bitcoin!

Bitcoin betalningarna sker genom BitPay.com och de priserna vi har på varorna i butiken konverteras enligt BitPays prisindex. Inga avgifter tillkommer.

Tack för att ni tittade ha de bra :slight_smile:

Snyggt Restoreit, detta verkar vara en tjänst jag kan komma att använda i framtiden :slight_smile:

Ska du inte lägga till en Bitcoin-logga på startsidan?
Vid Kassan står det att jag och webbläsaren kommer att “redigeras”. Det är väl snarare “omdirigeras” eller nått liknande som ska göras?

Ha det gött

Nu vet jag vad det är med Grillhouse. Det verkar finnas en gräns på 2500 kr för att betala med Bitcoin. Tråkigt för då får man ingen grill :cry:

Nån som vet om creambox.se är nerlagt? Jag kommer inte åt sidan.

D.H. Kan du lägga till askari.nu/ och ta bort biobiljett.com?
Jag vet inte om restoreit.nu/ fortfarande tar Bitcoin. Det står inget om det på deras sida.

Hej igen D.H. :slight_smile:
Du kan ta bort Biobiljett.com, Creambox, MobilExtra och Pryljätten. De har lagt ner helt eller slutat ta bitcoin :confused:

Datorspel finns till försäljning för bitcoin hos Xapo:

world.xapo.com/

Okej, fast listan över handlare på bitcoin.se ska bara lista svenska handlare vad jag vet.

OK.

Jag funderar själv på att sätta ihop en lista med allt som är av intresse ur ett svenskt perspektiv.

Kan nog bli en hel del om man sammanställer intressanta webbhandlare.

Tack för att du håller mig uppdaterad! Jag var lite långsam här, men nu är de borta i alla fall och några nya har tillkommit istället.

Jag letar ständigt efter nya platser att spendera bitcoin på :slight_smile:

Budoshop.se - Jag är tveksam till denna. Det står att de slutat med DVD sen 2014 och om man vill handla en nedladdningsbar video finns bara kreditkort och PayPal att välja som betalningsalternativ.

Lägg till djenee.se - De tar Bitcoin för alla tjänster även om det inte står på sidan. Här finns en kampanj med mer info om Bitcoin inför jul men deras normala tjänst fungerar också med Bitcoin :slight_smile:

Tack för julklappstipset, här är texten från sidan:

=========================
Nu kan du köpa julklapparna med Bitcoin!

Vi köper, slår in och levererar julklappar åt dig och din familj! Du betalar enbart för våra utlägg för julklapparna och frakt. Har du ont om idéer? Be oss hitta en passande julklapp!

Du får alltid en offert på kostnaden, när du är nöjd med priset betalar du snabbt och smidigt med Bitcoin.